-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
For å ha fortalt det; dette er tre meget gode biler. Skal du ha en kompakt og hendig bil med akseptabel plass og komfort gjør du ingen feil hvis du velger en av dem.
Men når det er sagt, så er det også ganske store forskjeller mellom de tre. Da vårt testlag skulle velge, var Peugeot 206 den første som falt ut. Først og fremst på grunn av et høyt støynivå og det faktum at den gir et billig inntrykk. Hard og blank plast i interiøret og et raklete gearskift får ta mye av skylden for det siste. Den gode fjæringskomforten druknet bokstavelig talt i støy, og på kjettingslitt snødekke kunne vi bare glemme tanken på å lytte til radioen. Peugeot burde også gjøre noe med kjørestillingen, rattet må kunne trekkes lengre bak. At 206 har det trangeste baksetet kunne vi levd med, og de nydelig kjøreegenskapene og den friske designen også.
Punto var neste ut. Først og fremst på grunn av liten benplass til sjåføren. Her har du normalt ingen mulighet til å strekke ut venstrebenet, og når høyrebenet også lever trangt, hjelper det bare litt at Punto har det desidert mest komfortable førersetet. Bak sjåføren er det rikelige plassforhold til både passasjerer og bagasje. Kjøreegenskapene er trygge. Fjæringskomforten kan riktignok bli bedre, men støynivået er behagelig. Fiat har også fått sikkerhetsutstyret på plass og er nesten på Corsas nivå.
Opel levner ingen tvil om hva de ønsker å oppnå med Corsa. Her har de investert i både utstyr, sikkerhet og finish. Corsa gir kort og godt et meget godt inntrykk. Trygge kjøreegenskaper, behagelig støynivå og en moderne og delikat førerplass, gjør at det er lett å trives i Corsaen. Men også her er det rom for forbedringer. Fjæringskomforten er et eksempel, den er et lite hakk dårligere enn i Punto og merkbart dårligere enn i 206. Så er det førersetet, da. Hva tenkte Opels folk på da de laget den seteryggen? Har du problemrygg, skal du låne Corsa på langtur før du skriver under kontrakten. Det til tross satser vi på den nye Opelen. Som du ser er ikke Punto og 206 perfekte de heller.
LES VIDERE:
- Opel Corsa
- Fiat Punto
- Peugeot 206
- Priser og tekniske data