-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot 206CC: Populær og folkelig
Peugeot 206 har i en årrekke vært blant de meste populære småbilene i Europa. CC-utgaven var første fireseter med elektrisk drevet sammenleggbart ståltak og er fortsatt drømmebilen for mange, spesielt av den yngre generasjon.
I utgangspunktet kan 206CC se ut som den perfekte småbil siden den kan kjøres åpent om sommeren mens taket enkelt og raskt kjøres på plass, når du ønsker en lun og lukket passasjerkabin som skjermer for vind og kulde. Med taket på plass har den et gedigent bagasjerom, men dette reduseres til et minimum når du vil kjøre åpent.
God plass foran
Plass og komfort i forsetene er upåklagelig, vi satt i komfortable skinnseter med god sidestøtte mens venstrefoten fant seg behagelig til rette på en stor fothviler. Avstanden til rattet var vi derimot ikke fornøyd med. To-veis justering (opp/ned) ga strake armer og krokete knær, noe som føltes ukomfortabelt på lange turer på svingete veier.
Baksetet på 206CC er en vits, enten den kjøres lukket eller åpent. Takkonstruksjonen opptar så mye plass i lengderetningen at baksetet til nød kan brukes av to små barn forutsatt at sjåføren er under 175 cm høy.
Trekkfullt
Bilen bærer preg av å være basert på en tilårskommen konstruksjon. 206CC forserer trikkeskinner og ujevn asfalt med glans, men den understyrer kraftig og har et for mykt chassis for sportslig kjøring. Gearspaken føles som en rørepinne som har vanskelig for å finne sporet sitt og kabinen er svært trekkfull med mye støy når du kjører åpent uten vindskjerm montert over baksetet. Med vindskjerm og lukkede sideruter blir det imidlertid behagelig.
Et pluss for gearkule og pedaler i aluminium og et tidløst og enkelt interiør. Den elektroniske stabilitetskontrollen (ESP) løste også oppgavene når vi provoserte bilen med å gå for hardt inn i en kurve.
Eksemplaret vi kjørte hadde en 1,6-liters motor på 110hk, tilstrekkelig i denne bilen som har en listepris fra kr 246.900. Vår bil var i tillegg utstyrt med bl.a. ESP, skinninteriør, klimaanlegg, CD-skifter og 16-tommers aluminiumsfelger, noe som fikk totalprisen opp i nesten 290.000 kroner. Med 2-liters motor på 137hk passerer den 300.000, men da får du til gjengjeld enda mer utstyr med på kjøpet.
For unge par, eventuelt med små barn, som ønsker komfortabel og luftig kjøreglede, er 206CC et godt alternativ. Vær imidlertid oppmerksom på at den ikke er noen sportsbil og at du må be eventuelle vennepar kjøre egen bil når dere skal på tur sammen.
J | L |
Utstyr og pris | Bakseteplass |
Praktisk ståltak | Mykt karosseri |
Gode seter / elegante detaljer | Ikke lengdejusterbart ratt |