-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot 206 SW
Designmessig utmerker 206 SW meget positivt, få stasjonsvogner i denne klassen har vært elegante.
Først publisert i BIL 12 - 2002.
Nå er ikke Peugeot helt enige med oss når vi kaller 206 SW for stasjonsvogn, men det får våge seg. Den store bakluken og den enkle og praktiske bakseteløsningen, gjør dette til en meget praktisk og rommelig liten stasjonsvogn. Bagasjerommet er 77 cm langt og hele 114,5 cm bredt. Baksetet er delt 40/60 og du vipper sitteputen opp mot forsetene før du legger ned selve seteryggen. Du har da et 133 cm langt bagasjerom med flatt gulv, og det kan forlenges ved å vippe ut baksetets sitteputer.
Det kompakte bakhjulsopphenget med liggende støtdempere og torsjonfjærer er kompakt og bagasjeromgulvet er ekstremt lavt. Lasteterskelen er bare 53 cm høy. Vil du slippe å åpne den store bakluken kan du nøye deg med å åpne bakruten, en kjekk løsning hvis du ikke bruker gardinen over bagasjerommet og bare skal laste småsaker.
Bortsett fra de 19 cm lengre overheng bak er 206 SW identisk med kombikupémodellene. Vi har prøvekjørt modellen med 1,4-liters motor, en motor som ikke gir imponerende overskudd, men som har krefter nok til å holde følge med den travle trafikken i og rundt Oslo – i hvert fall så lenge du ikke utnytter bilens lastekapasitet. Med lastet bil må du regne med å bruke gearspaken flittig for å holde farten i bakkene.
Interiøret er enkelt og sort. Hardplasten dominerer og bare de hvite instrumentene er et lite lyspunkt. Sittekomforten er god, og førersetet gir god støtte både til lår og sideveis, men korsryggstøtten er svak. Det største minuset er det upresise og raklete gearskiftet, dette er klassens dårligste.
206 SW med 1,6-litersmotoren har samme dårlige gearskift, og også denne motoren krever flittig bruk av gearspaken hvis du vil utnytte de 110-hestene fullt ut. Forbruket er gunstig, vi oppnådde 0,56 l/mil på langkjøring.
Er du på jakt etter en snerten liten stasjonsvogn er 206 SW 1.4 X et gunstig alternativ. Jakter du på en liten sportslig stasjonsvogn er 206 SW 1.6 XS bilen, men du må opp 20.000 i pris.
PEUGEOT 206 SW 1.4 X:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1360 ccm. Effekt: 55 kW (75 hk) v/5500 o/min. Dreiemoment: 120 Nm v/2800 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 175/65HR14.
Mål: Lengde: 402,8 cm. Bredde: 165,2 cm. Høyde: 143,0 cm. Akselavstand: 244,2 cm. Sporvidde f/b: 142,5/141,6 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1050 kg. Tillatt totalvekt: 1270 kg. Maks vogntogvekt: 1520 kg. Maks taklast: 80 kg.
Bagasjerom: 313 liter (VDA).
Tankvolum: 50 liter.
Aks. 0 - 100: 14,7 sek
Toppfart: 173 km/t
Forbruk bykjøring: 0,85 l/mil
Forbruk landevei: 0,52 l/mil
Forbruk snitt: 0,64 l/mil
CO2-utslipp: 153 g/km
Pris: kr. 179.000,-
Forbruk i følge 93/116/EU.