-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot med to nye
Peugeot byr på to nye 207-varianter i Genève. Den mest ferdige har vi allerede utfordret på bane. Den andre er på et tidligere stadium.
Etter å ha vist 207 CC sist høst er er det en GTI-utfordrer Peugeot nå lanserer. 207 RC er navnet og kreftene kommer fra en råsterk 1,6-liters turbomotor utviklet i samarbeid med BMW og allerede innkjørt i Mini Cooper S. 175 hk og maks dreiemoment på 240 Newtonmeter er de tørre fakta fra Peuget.
Skjønt det er ikke mye som er tørt med denne bilen. 0 til 100 går unna på kjappe 7,1 og takket være at maks dreiemoment på 240 Nm (260 Nm ved overboost) som oppnås allerede ved 1600 omdreininger, har du flust med krefter over et vidt register.
5-trinns manuell gearkasse er standard og snittforbruket ved blandet kjøring oppgis til 0,72 liter på mila (CO2-utslipp på 171 g/km).
Sporty
207 RC fås kun med to dører og selvsagt den sportslige utgaven av 207-fronten med store luftinntak, et mer markant panser og krom i grillen. Andre eksteriøre spesialiteter er hekkspoiler, dobbelt eksosrør, bredere hjulbuer, ekstra tonede ruter bak, samt 17-tommers spesialfelger som skiller en RC ut fra mengden.
Innendørs møter du sportsseter i skinn og Alcantara, skinnratt med godt grep, aluminiumspedaler samt et mc-inspirtert instrumentpanel i krom innfatning.
Bygget for fart
Sammenlignet med en standard 207 er fjærbein og bærekuler foran forsterket, det er montert kraftige stabiliseringsstag og fjærer / dempere er strammere tunet. Servostyringen er kalibret for å stå i stil med ytelsene og det samme gjelder de ventilerte skivebremsene med en diameter på 302 mm.
På 207 RC har man gitt lekelystne sjåføren anledning til å koble ut ESP-systemet – da fortrinnsvis på bane. Og det var nettopp på bane vi hadde våre første runder i en 207 RC samtidig som vi fikk prøve andre nye rally- og racing-biler. En heftig opplevelse.
Noen selvskrevne konkurrenter for Peugeot 207 RC er Golf GTI, Megane Renault Sport og Civic Type R. Sistnevnte skal vi kjøre på Estoril-banen om et par dager. Den opplevelsen skal du få beskrevet neste uke.
Snart SW
At det skal lages en SW-utgave av 207 er neppe noen bombe. Og den kompakte stasjonsvogna blir neppe veldig ulik konseptbilen 207 SW Outdoor som debuterer på den sveitsiske bilutstillingen.
Konseptet har fått ekstra bakkeklaring og røffe detaljer i plast for å virke ekstra tøff og sportslig. Når du legger til rails på taket og skliplater under fangerne, tenker nok mange at en slik bil er praktisk om man bedriver vinterlige aktiviteter. Mens fronten er hentet fra den sportslige utgaven av 207, er hekken inspirert av 407 SW.
Praktiske seteløsninger skal gjøre det enkelt å endre passasjeravdelingen til et stort varerom med helt flatt gulv for frakt av lange gjenstander. Forseteryggene har smarte oppbevaringsrom som baksetepassasjerer kan legge fra seg saker og ting i.
207 SW Outdoor er utstyrt med en populær 1,6-liters HDi-motor som yter 109 hk og har et maks dreiemoment på 240 Nm.
Du skal også få servert målene som er 4156 x 1748 x 1555 mm (LxBxH). Akselavstanden er 2540 mm og overhengene foran / bak henholdsvis 836 / 760 mm. Et mer ferdig produkt blir nok presentert på høstens Frankfurt-utstilling før norsk lansering ved årsskiftet 2007/2008.