-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Denne kan bli en volumselger
Her er Peugeot ute og tester sin nye kompaktmodell. Den er meget aktuell for Norge – av mer enn én årsak.
Det er neste generasjon Peugeot 208 som her er avbildet, foreløpig godt kamuflert. Men den skal nok kaste kamuflasjen om ikke altfor lang tid. Planen er nemlig at den skal debutere på Genève-utstillingen i mars og være klar for norsk lansering innen årets utløp.
Bilen skal bygges på en helt ny plattform, CMP (Common Modular Platform), som er klargjort for eldrift, både hybrid og ren batteridrift.
Den samme plattformen skal benyttes av minst to andre modeller som skal lanseres i løpet av året – nemlig DS3 Crossback og en helt ny Opel Corsa som begge blir rene elbiler i tillegg til at de skal tilbys med konvensjonelle drivlinjer. I alle fall bensinmotorer, diesel er ikke spesielt in i dette segmentet lenger.
Da PSA lanserte sin fleksible EMP2-plattform, var et av argumentene kraftig vektbesparelse, i tillegg til fleksibilitet.
Nå forventer man ytterligere vektreduksjon med CMP, slik at man kan kompensere for noe av vektøkningen en stor batteripakke nødvendigvis medfører.
På bensinfronten blir det trolig 3-sylindrede 1,2-litere med turbo og effekter i området 70 til 150 hestekrefter. Elbilene kan også komme i flere effektklasser, fra 130 til drøyt 200 hestekrefter. DS3 Crossback E-Tense er foreløpig presentert med en motor på 136 hk.
Elbilutgaven av Peugeot 208 er en del av PSA-gruppens løfte om å lansere 11 elektrifiserte modeller innen 2021.
Mens CMP-plattformen kan benyttes til småbiler fra alle konsernets merker, Citroën, DS, Opel og Peugeot, er elektrifisering i form av plug-in hybrider på vei til større modeller som 3008 og 508.
Som tilfellet er med dagens modell vil også nye Peugeot 208 holde seg under fire meter lang. En strukket akselavstand vil imidlertid sørge for økt fleksibilitet og bedre plassutnyttelse. Dessuten vil kortere overheng gi mer dynamiske kjøreegenskaper gjennom bedre vektbalanse.
Peugeot 208 (og Opel Corsa) kommer til Norge i årets siste kvartal, men kanskje blir de vist frem allerede på Genève-utstillingen i mars.