-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny motor og mere til
De som vurderer en Mazda3 får snart et nytt alternativ å forholde seg til. I tillegg får Mazdas Golf-konkurrent tekniske oppgraderinger.

I dag er eneste alternativ på dieselfronten Skyactiv-D 2.2 med 150 hestekrefter. Nå lanseres en ny motor – Skyactiv-D 1.5 med 105 hestekrefter og et dreiemoment på 270 Newtonmeter i området mellom 1600 og 2500 omdreininger.
Mazda lover null til hundre på 11,6 sekunder og en toppfart på 185 km/t. Den skal klare seg med et snittforbruk på 0,38 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 99 gram per kilometer.
Selv om alternativet, dagens 2,2-liter, har 150 hk og gjør 0-100 km/t på 8,1 sekund, er det ikke sikkert nykommeren blir så veldig mye billigere. 2,2-literen har nemlig et CO2-utslipp på moderate 107 g/km.
- Mazda3 med 1.5 diesel blir tilgjengelig i Norge fra november måned, bekrefter Wenche Skarpodde, PR koordinator for Mazda Motor Norge.
- I tillegg til nytt motoralternativ vil Mazda3 også komme med en større utstyrsoppgradering til høsten. Samtidig flyttes produksjonen fra Mexico tilbake til Japan. Detaljene her vil det komme mer informasjon om på et senere tidspunkt, sier Skarpodde.
Salget av Mazda3 har vært beskjedent hittil i år. Ifølge OFV er det registrert 221 nye M3 hittil i år, en nedgang på 50 % fra samme periode i fjor. Av disse er bare 22 % utstyrt med dieselmotor.
Samtidig ser vi at salget av CX-3 går meget bra. Med 972 registreringer hittil i år ligger den kun 50 biler bak bestselgeren i Mazda-familien, CX-5.
- Vi ser at salget generelt går mer i retning SUV og firehjulstrekk. Vi har også over tid sett en dreining mot bensin over diesel både for Mazda2, Mazda3 og Mazda CX-3. For de større bilene opprettholdes dieselandelen i høyere grad, sier Wenche Skrapodde når vi konfronterer henne med utviklingen.