-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lekkasje
Er Smart kommet ut av tellinga?
Det har lekket ut bilder av en ny Smart-modell fra Kina. Men den får ikke den modellbetegnelsen man skulle forvente.
Smart valgte å kalle sin første modell bygget i «det nye regimet» for #1, og da hadde det vel vært logisk at den neste het #2?
Men slik blir det ikke – for nå har det lekket ut bilder av #3 på Carnewschina.com. Opphavet for lekkasjen er kinesiske myndigheter med ansvar for typegodkjenningen.
«Nye» Smart er et samarbeid mellom Mercedes og Volvo-eier Geely og skal bestå av en serie elbiler bygget i Kina på Geelys SEA-plattform.
Plattformen ligger også under Smart #1 samt modeller som Volvo EX90, Polestar 3, Lotus Eletre og en rekke kinesiske modeller vi foreløpig ikke har sett i Norge.
Designmessig følger #3 i samme fotspor som #1 som etter planen skal lanseres inneværende år. Det gjelder blant annet front og hekk, dørhendler som foldes ut og logoer på C-stolpene.4
Men Smart #3 får et mer sporty design takket være takbuen som skrår ned i bakkant.
Tiden da Smart var synonymt med kompakt er definitivt forbi. De fysiske målene på #3 er en lengde på 440 centimeter, en bredde på 184 og en høyde på 156 cm over en akselavstand på 278,5 cm. Dermed befinner vi oss i omtrent samme landskap som f.eks. Volvo C40.
Ifølge Carnewschina.com har bilen en egenvekt på 1740-1890 kg, avhengig av utstyrsnivå, og kan trekke tilhenger på inntil 1600 kg.
Drivlinjene tilsvarer de som tilbys i Smart #1 – modeller med bakhjulsdrift får en effekt på 200 kW/272 hk mens de med firehjulsdrift og en motor på hver aksel varter opp med 315 kW/428 hk.
Smart #3 forventes på markedet i 2024.