-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A4 2.0 – BMW 318i: Kompakt luksus
Audis mellomklassebil er slett ikke så kjedelig som navnet kan antyde, men en BMW 318i byr på større motstand enn ventet – også på vinterføre.
Først publisert i BIL 4 - 2001.
Audi A4 er blitt til forveksling lik storebror A6, og ser du dem hver for seg er det ikke lett å skille dem. Når du får dem ved siden av hverandre er det derimot ikke vanskelig å se forskjell. A4 er fortsatt kompakt og har ikke gjennomgått samme kuren som Passat. Det betyr at den fortsatt holder seg i den kompakte delen av mellomklassen. Og med en startpris på 309.200 kroner for en A4 2.0, holder den seg faktisk i den mer folkelige delen av mellomklassen prismessig.
Audi har aldri lagt skjul på at Mercedes og BMW er de argeste konkurrentene. Og i Norge er det tilfellet i større grad enn i Tyskland. I BMWsortimentet er det 318i sedan som er nærmeste konkurrent til A4 2.0. Litt mindre motor og bakhjulsdrift er ikke akkurat noe optimalt utgangspunkt når en skal bryne seg på A4en, men som vi har vært inne på tidligere – det er utrolig hva en kan oppnå med elektroniske hjelpemidler.
Designmessig er det ingen tvil om hvem av de to som vekker mest oppsikt. A4 har et moderne formspråk uten at det blir for dristig. De karakteristiske baklyktene, de høye sidene og en vekt på detaljer som vi sjelden ser i denne prisklassen, gjør den til et attraktivt valg for dem som gjerne vil ha noe som ligger litt til side for Mondeo og Passat.
BMWs 3-serie er like elegant, men den kler lysere farger som synliggjør de nydelige linjene i karosseriet bedre. Vekten på detaljer, spesielt i interiøret er ikke like åpenbar, og ved siden av Audien blir en 318i nesten litt konservativ. Men på flere områder er BMWen fortsatt Audien overlegen.
LES VIDERE:
- Audi A4
- BMW 318
- Konklusjon- Priser og tekniske data