-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Det har ikke manglet på grunner til å vrake diesel til fordel for bensin, men nå er det på tide å kaste fordommene over bord for godt. Litt dieselknakking på tomgang og på lave turtall er til å leve med når forbruket reduseres med mellom 20 og 30 prosent og man i tillegg også får bedre komfort og motorer som er sterkere i de situasjonene du har mest bruk for ekstra fraspark.
Vårt testlag er ikke i tvil; både 320 d og C 200 CDI er et bedre valg enn sine bensindrevne søsken C 200 Kompressor og 320i. Vi får ta et lite forbehold når det gjelder 320i med 170 hester, men heller ikke den matcher dieselmotorens dreiemoment på lave turtall.
Det er faktisk vanskeligere å velge mellom C-Klasse og 3-serie enn mellom bensin og diesel. C-Klasse gir et litt rommeligere inntrykk enn 3-serie, uten at det kommer til uttrykk i form av bedre kupéplass, men den har litt større bagasjerom enn BMWen. Når det gjelder kjøreegenskaper er CKlasse et lite strå vassere, mens 3-serie faktisk oppleves som den mest sportslige. På dårlig vei oppleves 3-serie som mest robust. Det at du hører hjulopphengene bedre i C-Klasse, gjør at den gir et litt billigere inntrykk.
Uansett hvilken bil du velger av disse fire, får du en fantastisk mellomklassebil. Skal vi først gjøre et valg, blir vår rangering som følger; 320d for en fantastisk motor kombinert med gunstig forbruk og en meget god pris, C 220 CDI for en nydelig motor og gunstig drivstofforbruk, 320i for en silkemyk motor og C 200 Kompressor kommer sist ganske enkelt fordi dens rekkefirer gir et billigere inntrykk en BMWs sekser.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data