-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Takløst - men langt fra smakløst
Samme konsept, likevel ganske så ulike biler. Det er konklusjonen etter å ha tatt sommeren på forskudd i to av markedets mer luksuriøse CC-utgaver.
Først publisert i Bil 6-2007.
Det tredelte ståltaket gir deg valget mellom coupé eller cabriolet, forskjellen er 30 sekunder – ulempen er at taket stjeler omtrent halvparten av bagasjeplassen.
Helårscabriolet er en betegnelse som brukes på bilene som det etter hvert har blitt stort utvalg av. Lenge var Mercedes-Benz SLK alene om det foldbare ståltaket, så kom etter hvert billigere varianter i form av Peugeot 206 CC, Renault Mégane CC og Peugeot 307 CC.
I fjor kom den noe større og dyrere Volvo C70 på banen, og den har nå fått selskap av en annen fireseter på samme størrelse og prisnivå, nemlig BMW 3-serie.
Denne gang la vi all snusfornuft til side, fikk tak i to muskelsterke og tørste kraftpakker, og dro på testtur i vårsola med himmelen som tak. De to bilene er tilsynelatende ganske like, det skiller for eksempel bare 2 millimeter på utvendig lengde, men opplevelsen bak rattet er overraskende ulik.
LES VIDERE:
- BMW 325 Ci
- Volvo C70
- Konklusjon
- Tekniske data