-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
3-serie på strøm
Her er BMW ute og tester en ny drivlinje i 3-serien. Den kan være på markedet om et års tid som en konkurrent til Model 3.
BMW var tidlig ute blant premium-produsentene med elbiler, og man kan trygt si at i3 skilte seg ut fra mengde gjennom særpreget design, men også gjennom banebrytende materialbruk.
Mens i3 var noe for seg selv vil de fleste elbiler fra BMW i fremtiden være basert på kjernemodellene.
Vi har fått eksempler på dette gjennom nylig ankomne iX3, og neste år følger i4 som er basert på 4-serien.
Selv om nylig lanserte iX står på egne ben, vil nok den også få søsken med alternative drivlinjer på sikt.
Vi vet også at BMW planlegger elbiler basert på X1, samt 5- og 7-serien i årene fremover. Deres plattform er designet for alle typer drivlinjer.
Selv om bilen på disse bildene ser ut som en vanlig 3-serie ved første øyekast, så avslører den seg gjennom manglende eksosrør, mindre luftinntak i fronten og den avslørende stickeren med teksten «Electric Test Vehicle».
Vi kan regne med at drivlinjen vil tilsvare den som er i iX3 med 286 hestekrefter og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter.
Batteripakken i SUV-en har en kapasitet på 80 kWt og vil trolig gi en rekkevidde på rundt 500 kilometer i 3-serien basert på WLTP-syklusen.
Som iX3 får nok også den elektriske 3-serien bakhjulsdrift som standard, men gjennom Concept i4 har BMW demonstrert at det er fullt mulig å få firehjulsdrift og vesentlig mer effekt inn i pakken.
Trolig går det et års tid før vi får se den alternative 3-serien på veien, og får vite om den eventuelt overtar betegnelsen fra i3 når BMW velger å pensjonere denne.
Direkte konkurrenter vil være Tesla Model 3 og Polestar 2, men vi vet at en rekke nye modeller er på vei og skal lanseres de nærmeste årene, blant annet hos erkerivalen Mercedes.