BMW 3-serie GT
Foto: Carparazzi©
BMW 3-serie GT
Foto: Carparazzi©
BMW 3-serie GT
Foto: Carparazzi©
BMW 3-serie GT
Foto: Carparazzi©
BMW 3-serie GT
Foto: Carparazzi©
BMW 3-serie GT
Datamanipulasjon: Carparazzi©
BMW 4-serie Coupé
Foto: Carparazzi©
BMW 4-serie Coupé
Foto: Carparazzi©
BMW 4-serie Coupé
Foto: Carparazzi©
BMW 4-serie Coupé
Foto: Carparazzi©
BMW 4-serie Coupé
Foto: Carparazzi©
BMW 4-serie Gran Coupé
Datamanipulasjon: Carparazzi©
BMW M3
Foto: Carparazzi©
BMW M3
Foto: Carparazzi©
BMW M3
Foto: Carparazzi©
BMW M3
Foto: Carparazzi©
BMW M3
Foto: Carparazzi©
BMW M3
Foto: Carparazzi©

Tre nye fra BMW

Noen uker etter at BMW slapp de første bildene av neste generasjon 3-serie sedan, kan vi avsløre at den får flere søsken.

Publisert Sist oppdatert

Selvsagt kommer det en 3-serie Touring, betegnelsen BMW benytter på sine stasjonsvogner. Men det kommer også noen nye karosseriformer, som vi ikke har sett fra BMW tidligere, basert på den samme plattformen.SE: Bilder og video av ny 3-serie3-serie GT er en litt høy 4-dørs coupé som følger i fortsporene til 5-serie GT. Det ryktes at denne modellen skulle lanseres før nye 3-serie sedan, men slik gikk det ikke.Det er heller ikke sikkert at den bærer betegnelsen 3-serie når den en gang presenteres – kanskje blir den en 4-serie GT.LES: Vår prøvekjøring av 5-serie GTBMW planlegger nemlig å gjøre det samme som konkurrenten Audi – de kaller som kjent sedan og stasjonsvogn for A4 mens de mer sportslige karosseriformene, coupé, cabriolet og SportBack, tilhører A5-familien.Tre pluss en
I tillegg til coupé og cabriolet vil serien også omfatte en firedørs coupé, en potensiell konkurrent til A5 SportBack. Og kanskje innlemmes også omtalte GT i denne serien – det ville i hvert fall ikke være ulogisk.LES OM: Ny Audi A5Våre spionfotografer har også knipset bilder av neste generasjon M3 sedan under heftig testing på Nordsløyfa. Den sies å få en 3,3-liters sekser med trippel turbo og en effekt på rundt 450 hk.Noen ville nok foretrukket en normalt pustende V8 som i dagens M3, men med BMWs avanserte turboteknologi og Efficient Dynamics, kan vi regne med at snittforbruket synker betraktelig fra dagens 1,24 liter på mila.Men noen ny M3 Coupé og Cabriolet får vi neppe se – disse vil nok bli døpt M4.

Powered by Labrador CMS