-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW 3-serie Sedan og Touring
Oppdatert for andre gang
For andre gang foretar BMW en oppdatering av 3-serie Sedan og Touring. Men de som vil ha elbil må foreløpig velge i4 eller i5.
Dagens 3-serie som kom på markedet i 2019 får nå sin andre oppgradering, uten at det blir lett å oppdage for dem som ikke kjenner modellen svært godt.
Blant de viktigste endringene nevner BMW bedre elektrisk rekkevidde for de ladbare hybridene, ny chassis-tuning, nytt interiør samt det nye operativsystemet med betegnelse 8.5.
De ladbare hybridene, 330e, benytter et en ny høyvolts batteripakke med vesentlig bedre kapasitet – 19,5 kWt – uten at dette går på bekostning av interiør- eller bagasjekapasitet. Den elektriske rekkevidden er oppgitt til 101 kilometer basert på WLTP.
Maks ladefart på 11 kW gjør at du kan fylle tommer batterier i løpet av 2 timer og 15 minutter med egnet hjemmelader. 330e kan leveres i begge karosseriformer og du kan velge mellom bakhjuls- eller firehjulsdrift.
318-modellene leveres kun med bakhjulsdrift, på 320 kan du velge mellom bak- eller firehjulsdrift mens sistnevnte er standard på toppmodellene. Samtlige har 8-trinns automat som standard og eneste alternativ. Produksjonen starter i juli og priser er foreløpig ikke kommunisert.
Her er de øvrige variantene du kan velge mellom:
BMW 3-serie sedan
Bensin | 330e | 318i | 320i | 330i xDrive | M340i xDrive |
Slagvolum | 1998 | 1998 | 1998 | 1998 | 2998 |
Effekt (hk/kW) | 184/135 | 156/115 | 184/135 | 245/180 | 374/275 |
Dreiemoment (Nm) | 300 | 250 | 300 | 400 | 500 |
El rekkevidde (km) | 101 | - | - | - | - |
Snittforbruk l/min | 0,11 | 0,73 | 0,73 | 0,78 | 0,85 |
Aks. 0-100 km/t (sek.) | 5,9 | 8,6 | 7,4 | 5,7 | 4,4 |
Toppfart (km/t) | 230 | 223 | 235 | 250 | 250 |
BMW 3-serie sedan
Diesel | 318d | 320d | 330 xDrive | M340d xDrive |
Slagvolum | 1995 | 1995 | 2993 | 2993 |
Effekt (hk/kW) | 150/110 | 190/140 | 286/210 | 340/250 |
Dreiemoment (Nm) | 320 | 400 | 650 | 700 |
El rekkevidde (km) | - | - | - | - |
Snittforbruk l/min | 0,56 | 0,56 | 0,63 | 0,66 |
Aks. 0-100 km/t (sek.) | 8,3 | 6,9 | 5,0 | 4,6 |
Toppfart (km/t) | 218 | 235 | 250 | 250 |