-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Renderinger Peugeot 3008
Sniktitt en måned før lanseringen
Her får du en forsmak på årets viktigste nyhet fra Peugeot. Nye 3008 skal lanseres i september, og du får den som elbil med lang rekkevidde.
Bilen skal nemlig bygges på en helt ny plattform, og det betyr at den potensielle rekkevidden med største batteripakke nesten dobles fra dagens nivå.
Peugeot har hatt kamuflerte biler på veien en stund, men her har vår illustratør laget renderinger av hvordan den ekte varen vil se ut, i ulike farger.
Som andre nyere modeller fra Peugeot får også 3008 tre «kloremerker» under de slanke LED-lyktene og en grill som blander bilens lakkfarge med sort.
Nederst i grillen sitter sensorer som skal sørge for at du holder ønsket avstand til forankjørende og bidra til å holde deg klar av myke og harde trafikanter.
Sporty profil
Bilen skal nå defineres som en crossover mens forgjengeren ropte SUV, og det betyr mer sportslig utforming med hevet skuldeparti, en sterkt skrånende frontrute og en takbue som skrår tydelig i bakkant. Over bakluka sitter en markant hekkspoiler.
Peugeots offisielle bilder av interiøret viser et kompakt ratt som er flatt oppe og nede, samt en gedigen, kurvet widescreen på hele 21 tommer. Dashbordet har stemningsbelysning som kan endres i farger.
Girvelgeren er plassert sammen med startknappen på dashbordet for å frigi plass på midtkonsollen. Ti i-Toggles, som er berøringssensitive soner, kan programmeres av brukeren til ønskede funksjoner og erstatte alt fra brytere til klimastyring.
Inntil 70 mil
Peugeot har ikke delt mange tekniske detaljer, men de har avslørt at E-3008 blir første modell på den nye STLA Medium-plattformen og at den kommer som elbil med inntil 700 kilometer rekkevidde.
Stellantis har i tillegg røpet at denne plattformen skal danne grunnlag for biler med en eller to motorer og forhjuls- eller firehjulsdrift. Effekten vil ligge i området 220 til 390 hestekrefter.
Standard batteripakke vil gi rekkevidde i området 500 km mens Performance-pakken gir rundt 700 km under ideelle forhold. Det er markant økning fra dagens Stellantis-modeller som i beste fall klarer rundt 400 km.
Ladehastighet er foreløpig ikke spesifisert, men en moderne elbil bør kunne takle hastigheter i området 150-200 kW.
Selv om det er elbilen som er mest aktuell for Norge vil Peugeot også tilby mildhybride bensinvarianter på 100 og 136 hk kombinert med DSG automatkasse og en elmotor som sper på med rundt 30 ekstra hester.
Tredje generasjon Peugeot 3008 og første E-3008 skal vises i september, men vi skriver trolig 2024 inne de første bilene er på plass i Norge.