-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chrysler 300C 3.0 CRD Touring
To ting man fort legger merke til med 300C er størrelsen og det spesielle utseendet.
Først publisert i BIL 6 - 2006.
Det er et års tid siden sist vi kjørte Chryslers konkurrent til de tyske E-Klasse, A6 og 5-serie. På det året har slett ikke publikum blitt lei av
den mastodont-aktige fremtoningen – overalt snur folk seg og stirrer etter doningen. Nå har dollargliset fått en ny dieselmotor fra Mercedes-Benz under det digre panseret. Samme motor sitter i Jeep Grand Cherokee, hvor den gjør en flott jobb.
Denne dieselmotoren fås ikke i kombinasjon med firehjulsdrift som 3,5-liters bensinmotor gjør, her er det bakhjulsdrift som gjelder. Det er intet stort savn, det langt lavere drivstofforbruket burde oppveie dette for de fleste. En halvliter mindre motorvolum og 31 færre hestekrefter gjør dieselmodellen rundt 120.000 kr rimeligere, men et solid dreiemoment gjør at den er sterkere og kjappere.
Den fenomenale kraften fra motoren kjennes fra lave turtall og helt til topps i registeret, og forbikjøringer er raskt og trygt unnagjort. Motorlyden er stort sett godt dempet, men med en herlig brumming når man gir på. En femtrinns automatkasse gjør en grei jobb sammen med motoren.
300C bruker en plattform som er hentet fra forrige generasjon Mercedes E-Klasse, og på standard 18-tommers hjul blir komforten i lave hastigheter og på dårlig vei heller skuffende. Det rister og skjelver når man kjører i bygater, men på jevn landevei har bilen god flyt over dumpene.
Med drøyt fem meters lengde og tre meters akselavstand er det selvfølgelig god plass inne i kupeen, men høy dørlinje og lavt tak hemmer romfølelsen noe. Elektrisk regulering av både sete, ratt og pedaler gjør at alle finner en god førerstilling, og interiøret er elegant.
Lista over standardutstyr er mer omfattende enn for de tyske rivalene, og prisen er faktisk ganske behagelig. Men man bør være glad i måpende blikk fra omverdenen for å finne seg til rette i Chrysler 300C.
Kort om bilen:
Pris: kr. 660.650,-
Motor: 6-sylindret V-motor. 2987 ccm. 160 kW (218 hk) v/3800 o/min. 510 Nm v/1600-2800 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 502 x 188 x 148 cm. Akselavstand: 305 cm. Egenvekt m/fører: 1945 kg. Tillatt totalvekt: 2355 kg.
Dekk: 225/60R18.
Bagasjerom: 630-1602 liter (VDA).
Tankvolum: 73 liter.
Aks. 0-100 km/t: 9,2 sek
Toppfart: 219 km/t
Forbruk blandet kjøring: 1,19 l/mil
CO2-utslipp: 285 g/km