-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Peugeot, ikke for Norge
En helt ny modell fra Peugeot, som aldri kommer til Norge. Navnet har likevel betydning for oss.
Peugeot 301 markerer en ny tid for den franske bilprodusenten. Fra nå av skal nemlig ikke modellbetegnelsene endres for hver modellgenerasjon. 208 vil hete 208, 508 vil hete 508 og så videre.
Les mer om navnestandariseringen til Peugeot
Så hva er da 301?
301 er første modell i 1-serien, biler som skal være rimelige og praktiske, myntet på marked som Sør-Amerika, Øst-Europa og Kina.
Peugeot skriver om sin nye modell at den skal være «standarden i segmentet for romslighet og utholdenhet». Akkurat utholdenhet burde jo Peugeot være godt kjent med, om de bare kikker litt tilbake i sine egne historiebøker.
Hvor mange 504 som fortsatt ruller nede på det afrikanske kontinentet, er det vel ingen som har tall på. Men de er ikke få.
Så da er det vel betryggende å høre fra Peugeot at 301 har gjennomgått mange titusener av kilometer med testing på flere kontinenter.
De lover at bilen skal ha drivverk som er tilpasset dårlige kjøreforhold, doble pakninger for beskyttelse mot støv og fuktighet, kraftig luftkondisjoneringsanlegg for varme land og produksjonskvalitet som matcher 508.
Men man kan jo begynne å lure: Hvordan bygger de da egentlig de andre, langt dyrere, bilene sine?
Uansett, 301 skal klare å ta unna 506 liter bagasje, og har en lengde på 4,44 meter – akselavstanden er på voksne 2,65 meter.
Salgsstart er 1. november, og salgsmarkedene er Øst-Europa, Afrika, Midt-Østen, Sør-Amerika og Kina.
For norske Peugeot-kunder kan det jo være verdt å nevne at den neste 308 – som altså ikke blir 309, den var noe helt annet – kan få en del designelementer fra 301.