-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Peugeot, ikke for Norge
En helt ny modell fra Peugeot, som aldri kommer til Norge. Navnet har likevel betydning for oss.
Peugeot 301 markerer en ny tid for den franske bilprodusenten. Fra nå av skal nemlig ikke modellbetegnelsene endres for hver modellgenerasjon. 208 vil hete 208, 508 vil hete 508 og så videre.
Les mer om navnestandariseringen til Peugeot
Så hva er da 301?
301 er første modell i 1-serien, biler som skal være rimelige og praktiske, myntet på marked som Sør-Amerika, Øst-Europa og Kina.
Peugeot skriver om sin nye modell at den skal være «standarden i segmentet for romslighet og utholdenhet». Akkurat utholdenhet burde jo Peugeot være godt kjent med, om de bare kikker litt tilbake i sine egne historiebøker.
Hvor mange 504 som fortsatt ruller nede på det afrikanske kontinentet, er det vel ingen som har tall på. Men de er ikke få.
Så da er det vel betryggende å høre fra Peugeot at 301 har gjennomgått mange titusener av kilometer med testing på flere kontinenter.
De lover at bilen skal ha drivverk som er tilpasset dårlige kjøreforhold, doble pakninger for beskyttelse mot støv og fuktighet, kraftig luftkondisjoneringsanlegg for varme land og produksjonskvalitet som matcher 508.
Men man kan jo begynne å lure: Hvordan bygger de da egentlig de andre, langt dyrere, bilene sine?
Uansett, 301 skal klare å ta unna 506 liter bagasje, og har en lengde på 4,44 meter – akselavstanden er på voksne 2,65 meter.
Salgsstart er 1. november, og salgsmarkedene er Øst-Europa, Afrika, Midt-Østen, Sør-Amerika og Kina.
For norske Peugeot-kunder kan det jo være verdt å nevne at den neste 308 – som altså ikke blir 309, den var noe helt annet – kan få en del designelementer fra 301.