-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot 307 CC 1.6:
Oppdatert bestselger
Norges mest solgte cabriolet de siste to årene har fått ansiktsløfting.
Først publisert i BIL 7 - 2006.
En etter en får Peugeots modeller den nye fronten som skal gi et mer aggressivt utseende, men den minner vel egentlig mer om en svær kjeft med behov for tannregulering.
Frontlyktene er dratt langt bakover på siden, mens baklyktene benytter moderne diodeteknikk som fortsatt ser litt uvant ut. Peugeot 307 CC har ellers fine linjer, særlig med taket nedfelt. Det er ikke lenge siden 307 CC ble lansert, men nå som Volkswagen EOS, Ford Focus CC og Opel Astra TwinTop er på vei passer det fint å oppdatere cabrioleten.
Og det er ingen grunn til at ikke den skal klare å holde stand som bestselger fremover, for det er en herlig bil. Det automatiske taket i stål er lettbetjent, det samme kan sies om pedaler, gearkasse og styring. Interiøret er friskt og elegant, og man finner seg lett til rette bak rattet i gode skinnseter (ekstrautstyr).
Kjøreegenskapene heller mot det sportslige, som kler bilen godt. Den minste motoren, 1,6- liter med 110 hk, gir ikke mye fartsressurser å snakke om, men er absolutt godkjent. Man kan pirke på sånne ting som at baksetene er i minste laget – både med tanke på benplass og takhøyde – og at bagasjerommet er lite med nedfelt tak, men 307 CC er uansett en attraktiv cabriolet som spiller på de rette strengene.
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 317.900
Pris, prøvekjørt: kr. 346.000
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1587 ccm. 80 kW (110 hk) v/5800 o/min. 147 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 435,7 x 176 x 142 cm. Akselavstand: 260,5 cm. Egenvekt m/fører: 1513 kg. Tillatt totalvekt 1810 kg. Dekk: 205/55R16. Bagasjerom: 204-350 liter (VDA). Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 13,5 sek
Toppfart: 191 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,76 l/mil
CO2-utslipp: 178 g/km