-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot viser ladbar stasjonsvogn
Peugeot viser nå neste generasjon 308 SW – en praktisk stasjonsvogn som også skal tilbys som ladbar hybrid.
Selv om det meste dreier seg om elbiler i Norge, er 308 er meget viktig modell for Peugeot internasjonalt. En fordel er at den skal tilbys som ladbar hybrid med to alternative drivlinjer.
Hybrid 225 e-EAT8 kombinerer en 180-hesters bensinmotor med en elmotor til en samlet effekt på 225 hk og maks dreiemoment på 360 Nm. Nøyer du deg med mindre effekt velger du Hybrid 180 e-EAT med systemeffekt på 180 hk / 360 Nm.
Begge har en batteripakke på 12,4 kWt som gir en elektrisk rekkevidde på cirka 60 kilometer basert på WLTP-syklusen.
Peugeot viste 308 i femdørsutgave i våres, og stasjonsvognen får selvsagt det meste til felles med denne – bortsett fra bakparten.
Sammenlignet med den utgående modellen er nykommeren et par centimeter lengre (4,6 meter) og lavere og har fått strukket akselavstanden med 5,5 cm – noe som sørger for mer innvendig plass.
Bagasjerommet har en kapasitet på 608 liter (548 liter i hybridutgavene).
Produsenten fremhever at de har lagt stor vekt på støydemping, noe som blant annet er oppnådd ved å bruke tykkere glass i siderutene. På kalde dager varter 308 opp med oppvarmet frontrute og ratt og klimaanlegget sørger for bedre luftkvalitet inne i bilen.
På utstyrsfronten skryter Peugeot videre av blant annet Matrx LED hovedlys, motorisert bakluke med fotsensor, trådløs Apple CarPlay og Android Auto samt selvvaskende ryggekamera.
Peugeot 308 SW kommer til Norge tidlig 2022, og prisene er foreløpig ikke klare. En direkte konkurrent blir Renault Megane Sport Tourer Plug-in som er priset fra 350.000 kroner samt Kia Ceed SW PIHV.