-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bensin og strøm, side om side
Selv om annen hver ny bil som registreres i Norge er en elbil, er det lenge til resten av verden er på tilsvarende nivå. Derfor må produsentene helgardere.
BMW er i ferd med å klargjøre en ny generasjon 4-serie. Vi har tidligere møtt den som både coupé og cabriolet, også i heftig M-utførelse, men det er første gang vi viser bilder av 4-serie Gran Coupé.
Det har tidligere vært antydet at denne modellen ikke skulle fornyes, men at rollen skulle overtas av elbilen i4. Men her er beviset for at så ikke er tilfellet – bilen som tester på Nordsløyfa har definitivt forbrenningsmotor.
Som nye 3-serie blir også 4-serien en evolusjon, men den skiller seg dramatisk fra forgjengeren på ett godt synlig punkt – nemlig fronten.
Her kommer nemlig den markante grillen vi møtte på Concept 4 i fjor, ifølge BMW er den inspirert av sportslige modeller som den klassiske førkrigsmodellen 328 og 3.0 CSi fra 70-tallet.
Motorutvalget vil består av 4- og 6-sylindrede alternativer for bensin og diesel på henholdsvis 2,0 og 3,0 liter med TwinPower turboteknologi, inkludert utgaver med mild hybridteknologi. Det er også sannsynlig at det etter hvert kommer en ladbar hybrid.
4-serie Gran Coupé har ikke tidligere vært tilbudt som M4, og kanskje fortsetter det slik også etter generasjonsskiftet.
Men selv om det skulle komme en M4 Gran Coupé med rundt 500 hester, blir den ikke sterkest av medlemmene i 4-serien. Den rollen får nemlig elbilen i4 med sine 530 hester.
Her kan du sammenligne de to modellene som ser ganske like ut i form, selv om begge fortsatt er kamuflert. De er også basert på den samme CLAR-plattformen som de fleste bakhjulsdrevne BMW-er bygges på.
Du finner flere detaljer om i4 i vår omtale fra november.