-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
VÅRT VALG:
Passat: 5. 406: 4. Primera 3.
Det var ikke vanskelig å velge blant disse tre bilene. Nissan Primera har nydelige kjøreegenskaper, men når det gjelder finish og komfort er den ikke på høyde med de to konkurrentene. Den er billigere enn 406 og Passat og den virker også billigere, blant annet som følge av billige materialer. Men kvalitetsmessig holder den mål. En Primera 2.0 SLX hadde nok vært en riktigere bil for denne sammenligningen. Den hadde uten tvil scoret bedre på komfort og likevel vært best på kjøreegenskaper. Men Nissan bør jobbe mer med støydemping. Det er også rom for forbedringer av motoren.
Peugeot 406 har storbilfølelsen, er rommelig, komfortabel og har i SV-utgave også et omfattende utstyrsnivå. Men sammenlignet med den nesten like dyre Passaten, har den ikke samme finish og kvalitet. Det knirker litt mer i dører og dashbord, noe som tyder på at karosseriet vrir seg litt. Vi hadde ventet at Peugeots to-litersmotor ville bli frakjørt av Passats turbo-motor, men vi hadde ikke ventet at den også skulle blir slått så klart på komfort.
Det er uten tvil detaljer som kan bli bedre, men for øyeblikket har vi vanskelig for å se noen bil som kan utfordre Passat, inklusive "nye" Ford Mondeo. Nydelige kjøreegenskaper, meget god komfort, høyt utstyrsnivå, moderne motorer, fullforzinket karosseri og 11 års rustgaranti i kombinasjon med meget konkurransedyktige priser, gjør Passaten til vårt valg i mellomklassen.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data