-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tekniske data
BMW 530d
Pris: 654.000,-
Pris testbil: 837.460,–
Garanti: 3 år. 6 år rustgaranti.
MOTOR – TRANSMISJON
Motor: Sekssylindret rekkemotor med to overliggende kamaksler, 4 ventiler pr. sylinder, turbo, ladeluftkjøler og elektronisk direkteinnsprøytning. Boring og slaglengde: 90,0 x 84,0 mm. Sylindervolum: 2993 ccm. 160 kW(218 hk) v/4000 o/min. 500 Nm v/2000 o/min. Kompresjon: 17,0:1.
Transmisjon: Bakhjulsdrift. Sekstrinns automatgearkasse.
Hastighet v/1000 o/min i 6. gear: 70 km/t.
HJULOPPHENG – BREMSER
Hjuloppheng: Foran: Fjærben, tverrgående bærearm og skråstilte støttestag, samt krengningsstabilisator. (Testbil: aktiv krengningsstabilisator.) Bak: Skrufjærer, støtdempere, tverrgående bærearmer og støtstag samt krengningsstabilisator.
Styring: Tannstang, servo (Testbil: aktiv styring). Svingdiameter: 11,4 meter.
Bremser: Ventilerte skiver foran og skiver bak. ABS, EBD, CBC, ASC, DSC, DTC og på testbil Dynamic Drive.
Dekk: 225/55WR16. Dekk på testbil: Bridgestone RE-050 245/45WR17.
MÅL – VEKTER
Mål: Lengde: 484,1 cm. Bredde: 184,6 cm. Høyde: 146,8 cm. Akselavstand: 288,8 cm. Sporvidde f/b: 155,8/158,2 cm. Bakkeklaring: 14,0 cm. Mål kupé: Benplass f/b: 115,5/63,0/78,5* cm. Takhøyde f/b: 104,0/96,0 cm. Kupébredde f/b: 144,5/144,0 cm.
Bagasjerom: Lengde: 111,0/171,5 cm. Bredde: 90,5/128,0 cm. Høyde: 52,0 cm. Lasteterskel: 70,5 cm. Volum: 520 liter.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1685 kg. Tillatt totalvekt: 2170 kg. Nyttelast: 485 kg. Maks tilhengervekt m/brems: 2000 kg. Maks vogntogvekt: 4170 kg. Maks taklast: 100 kg.
Tankvolum: 70 liter.
* = benplass i baksetet med 175 cm lang sjåfør ved rattet.
AKSELERASJON – TOPPFART
Akselerasjon:
0 til 80 km/t: 5,3 sek
0 til 100 km/t: 7,8 (7,3) sek
40 til 100 km/t m/kickdown: 5,8 sek
70 til 100 km/t m/kickdown: 3,6 sek
70 til 100 km/t m/kickdown: 3,5 sek
Toppfart: 243 km/t
Fabrikkens akselerasjonstall i ( ).
FORBRUK
Forbruk bykjøring: 1,06 l/mil
Forbruk landevei: 0,55 l/mil
Forbruk snitt: 0,71 l/mil
Testforbruk: 0,79 l/mil
CO2-utslipp: 208 g/km
Forbruk og CO2-utslipp i følge 99/100/EU.
SPEEDOMETER
Speedometer km/t: 50 60 70 80 90
Virkelig hastighet: 47 57 67 77 87
STØY
Akselerasjon: 68 dBA
50 km/t: 57/63 dBA
80 km/t: 59/65 dBA
Støyen ved 50 og 80 km/t er målt på slett/grov asfalt.
UTSTYR
Kollisjonsputer 6
3-punkts sikkerhetsbelter 5
Hodestøtter 5
Beltestrammere Ja
ISO-Fix Ja
Kollisjonsputeutkobling Ja
Stabilitetskontroll Ja
Antispinnregulering Ja
ABS-bremser Ja
Lyktespylere Ja
Xenon-lys Ja
Startsperre Ja
Sentrallås Ja
Elektriske vindusheiser Ja
Oppvarmede speil Ja
Oppvarmede seter Ja
Klimaanlegg Ja
Pollenfilter Ja
Cruisekontroll 3230
Navigasjon 15.100
Active Steering 12.900
Dynamic Drive 24.800
Radio Ja
Metalikk lakk 7850
Automatgear 24.000
Lettmetallfelger Ja