-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elgtest Opus 2:
Farlig i Sverige, OK i Tyskland
Vi refererte i dag tidlig til en elgtest som Teknikens Värld har foretatt av BMW 523i. Reaksjonene har ikke uteblitt.

Flere enn oss setter spørsmålstegn ved at det svenske magasinet til stadighet finner feil som ingen andre finner. I sin tid medvirket de til at Mercedes holdt tilbake lanseringen av A-Klassen. De hadde også noen heftige tester med Focus C-Max, men den gangen roet det hele seg ned uten at noe som helst skjedde.
BMW var selvsagt ikke fornøyde med at magasinet fant deres 523i farlig – noe som ikke ble mindre sårende da SVT Rapport viste opptak fra testen med en bil i kraftig sladd. Senere viste det seg at disse bildene var opptak av en 523i med DSC-systemet (stabilitetskontroll) utkoblet. Men det, hevdet Teknikens Värld, var ikke deres skyld. De hadde bare overlatt alle sine opptak til TV-kanalen – med DSC både inn- og utkoblet.
BMW inviterte så testlaget fra Teknikens Värld til sin testbane i München med den samme bilen de hadde benyttet i Sverige og ytterligere 5-seriemodeller. Det svenske testlaget gikk nøye gjennom bil og bane og deltok deretter som passasjerer i samtlige tester som ble gjennomført med maksimal last.
Samme 523i som ble funnet livsfarlig i Sverige, klarte elgtesten i Tyskland i en hastighet av 72,73km/t. Ved Teknikens Världs egen test, hvor den samme bilen fikk strykkarakter, var hastigheten 68,5km/t. De svenske sjåførene ble deretter bedt om å sette seg bak rattet for selv å teste ut bilene, men den muligheten ønsket de ikke å benytte seg av.
Går du inn på hjemmesidene til Teknikens Värld ser du at de hardnakket står på sitt og motsier alle BMWs påstander.
Ta en titt på filmen vi har fått oversendt fra BMW, og gjør deg opp din egen mening. Vi finner det merkelig at samme bil oppfører seg vidt forskjellig i Sverige og i Tyskland. Men kanskje bilen følte seg tryggere nær sitt fødested - og dermed ble mindre nervøs
PS! Du må ha Quicktime 7 for å se videoen. Den kan du laste ned gratis på http://www.apple.com/quicktime/download/