-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMW best på CO2-kutt
18 av de 20 største personbilmerkene har redusert utslippet på nye biler solgt i 2009, men ikke alle med like mye. Her ser du hvilke.
Tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken viser at gjennomsnittlig CO2-utslipp på personbilene som ble solgt i 2009 år var 151 g/km.
Det er en nedgang på 7 g/km i forhold til gjennomsnittet for 2008 (158 g/km) - og hele 24 g/km lavere enn i 2005.
Av de 20 mest solgte merkene i 2009, er det Fiat (solgt 969 biler, hvorav 554 Fiat 500), som leverer biler med lavest gjennomsnittlig CO2-utslipp med 122 g/km.
På plassene bak kom Renault (131 g/km) og Peugeot (133 g/km), som begge leverer en mer "normalt" sammensatt modellmix.
Toyota og Hyundai holder seg også innenfor 140 g/km - for disse er utslippene henholdsvis 136 g/km og 137 g/km.
Siden 2005 er det BMW som har kuttet mest i CO2-utslippene på bilene de selger - fra 192 g/km til 153 g/km. Det har skjedd uten at BMW har endret vesentlig på modellmixen.
Også her kommer Hyundai godt ut - med et kutt på hele 39 g/km i perioden. Mazda på tredjeplass har kuttet 38 g/km og Fiat 37 g/km.
Se den komplette tabellen nederst på siden.