-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fremtidens 5-serie
Det tar mange år å utvikle nye bilmodeller, så her har våre spionfotografer kommet over en modell som ligger langt inn i fremtiden.
Dagens modell har vært på markedet siden 2010, så den har fortsatt noen år igjen å leve. Likevel tikker klokken ubønnhørlig mot en ny generasjon 5-serie, men denne lanseres ikke før tidligst i 2016.
Selv om bilen er godt kamuflert er det enkelte detaljer som røper at dette er neste generasjon av den populære BMW-modellen, som nye dørhåndtak, andre luftinntak, ny layout på A-stolpen og dørene og enkelte designelementer som skiller den fra dagens 5-serie.
Ny kurs
Designen skal være influert av Vision Connected Drive som vi møtte i Genève våren 2011, og som skal stake ut designretningen til neste generasjon BMW-modeller. Vi får nok en bedre forsmak på hva vi har i vente når den nye 7-serien lanseres mot slutten av 2015.
Plattformen og mange av komponentene blir fortsatt felles for 5-, 6- og 7-serien. Det innebærer blant annet at CFRP (karbonfiberforsterket plast) brukes i strukturer så vel som i karosserideler som tak, panser, koffertlokk osv. for å holde vekten lavest mulig.
Halve seksere
Drivlinjene vil i stor grad også bli felles for de ulike modellene, men utvalget blir naturligvis mer begrenset for 6- og 7-serien.
Vi skal ikke se bort fra at de rimeligste modellene i 5-serien kan få tresylindrede motorer, både for diesel og bensin – eller «halve seksere» som BMW gjerne betegner den som. For 15 år siden var det utelukket med noe mindre enn rekkeseksere i denne modellserien.
Legg merke til at modellen på bildet har et ekstra «tankdeksel» på forskjermen – det er fordi dette er en plug-in hybrid, noe BMW har lovet skal innføres på alle modellserier i årene fremover.