-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fremtidens 5-serie
Det tar mange år å utvikle nye bilmodeller, så her har våre spionfotografer kommet over en modell som ligger langt inn i fremtiden.
Dagens modell har vært på markedet siden 2010, så den har fortsatt noen år igjen å leve. Likevel tikker klokken ubønnhørlig mot en ny generasjon 5-serie, men denne lanseres ikke før tidligst i 2016.
Selv om bilen er godt kamuflert er det enkelte detaljer som røper at dette er neste generasjon av den populære BMW-modellen, som nye dørhåndtak, andre luftinntak, ny layout på A-stolpen og dørene og enkelte designelementer som skiller den fra dagens 5-serie.
Ny kurs
Designen skal være influert av Vision Connected Drive som vi møtte i Genève våren 2011, og som skal stake ut designretningen til neste generasjon BMW-modeller. Vi får nok en bedre forsmak på hva vi har i vente når den nye 7-serien lanseres mot slutten av 2015.
Plattformen og mange av komponentene blir fortsatt felles for 5-, 6- og 7-serien. Det innebærer blant annet at CFRP (karbonfiberforsterket plast) brukes i strukturer så vel som i karosserideler som tak, panser, koffertlokk osv. for å holde vekten lavest mulig.
Halve seksere
Drivlinjene vil i stor grad også bli felles for de ulike modellene, men utvalget blir naturligvis mer begrenset for 6- og 7-serien.
Vi skal ikke se bort fra at de rimeligste modellene i 5-serien kan få tresylindrede motorer, både for diesel og bensin – eller «halve seksere» som BMW gjerne betegner den som. For 15 år siden var det utelukket med noe mindre enn rekkeseksere i denne modellserien.
Legg merke til at modellen på bildet har et ekstra «tankdeksel» på forskjermen – det er fordi dette er en plug-in hybrid, noe BMW har lovet skal innføres på alle modellserier i årene fremover.