-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En munnfull smågodt
Den enorme Komatsu-hjullasteren tar lett en munnfull av disse småtassene. For Mini Cooper S, Smart Fortwo og Fiat 500 er det så absolutt den beskjedne størrelsen som teller – og med sterk appell til nostalgien.
Først publisert i Bil 10 - 2008.
Hva som er smågodt er avhengig av smak og behag. I denne sammenhengen heller vi i retning av å legge hovedvekten på små, og tone ned godt.
De tre testbilene signaliserer mer livsstil og interesse enn praktisk nytteverdi. Selv om alle tre er mini-biler, er de likevel så forskjellige at det vil være urettferdig å bedømme dem opp mot hverandre som i en vanlig test.
For eksempel spriker prisene mellom 177.000 og 407.000 kroner, og motorytelsen spenner fra 71 til 174 hester. Du vil derfor ikke finne den vanlige poengvurderingen for hver bil, rett og slett fordi det er umulig å sammenligne så ulike biler.
Hver på sin måte er alle de tre småtassene en fryd for øyet, spesielt når vi snakker detaljer. Plassen er imidlertid meget begrenset, mens nostalgifaktoren er høy – i hvert fall for to av bilenes vedkommende. Det er jo nettopp retro som er stikkordet for at de er designet og produsert.
LES VIDERE:
- Fiat 500
- Mini Cooper S
- Smart ForTwo
- Konklusjon
- Tekniske data