-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
En munnfull smågodt
Den enorme Komatsu-hjullasteren tar lett en munnfull av disse småtassene. For Mini Cooper S, Smart Fortwo og Fiat 500 er det så absolutt den beskjedne størrelsen som teller – og med sterk appell til nostalgien.

Først publisert i Bil 10 - 2008.
Hva som er smågodt er avhengig av smak og behag. I denne sammenhengen heller vi i retning av å legge hovedvekten på små, og tone ned godt.
De tre testbilene signaliserer mer livsstil og interesse enn praktisk nytteverdi. Selv om alle tre er mini-biler, er de likevel så forskjellige at det vil være urettferdig å bedømme dem opp mot hverandre som i en vanlig test.
For eksempel spriker prisene mellom 177.000 og 407.000 kroner, og motorytelsen spenner fra 71 til 174 hester. Du vil derfor ikke finne den vanlige poengvurderingen for hver bil, rett og slett fordi det er umulig å sammenligne så ulike biler.
Hver på sin måte er alle de tre småtassene en fryd for øyet, spesielt når vi snakker detaljer. Plassen er imidlertid meget begrenset, mens nostalgifaktoren er høy – i hvert fall for to av bilenes vedkommende. Det er jo nettopp retro som er stikkordet for at de er designet og produsert.
LES VIDERE:
- Fiat 500
- Mini Cooper S
- Smart ForTwo
- Konklusjon
- Tekniske data