-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Maritime vibber
Badebil fra Castagna
Castagna er av disse virkelig tradisjonsrike italienske karosserimakerne. Ligger i Milano, akkurat som for eksempel Zagato og Touring, og de siste årene har de spesialisert seg på å kappe Minier og små Fiater.
Det er den siste de har benyttet her, en elektrisk 500. Den følger en grei oppskrift – mange gjør slike biler nå, så derfor er det til syvende og siste detaljene som teller.
Man kutter alt over underkanten av vinduene og tar ut baksetet, men lar frontruta sitte igjen. Ta vekk dørene også og bygg rammen du må skreve over litt høyere, så blir grasiøse badepersoner enda grasiøsere når de skal inn – eller spesielt ut.
Så setter man snekkerne i gang. For her er det mye mahogni.
Overalt der du får det til skal du imitere et båtdekk, og treverket skal fortsette som dekorasjon, for eksempel rundt Alcantara-setene. Som ekstra tilbehør foreslår Castagna både en dusj der bak, og en innebygget safe slik at de må ta hele bilen for å få tak i Paneraien din.
For virkelig å assosiere med Riva-slekten har de sågar lagt på utvendig eksos under døråpningen. Bare bløff, men ganske effektiv, og mange av de gamle Riva-aktige båtene praktiserte jo slikt.
Denne bilen har Castagna døpt Tender 2. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, jeg har aldri sett en Tender 1 – firmaet drev aldri med denne type strandbiler i gamle hekkmotor-Fiat-femhundres tid. Derimot har jeg sett en annen Tender 2 fra 2008, fremdeles basert på Fiats frekke lille mini-tass.
Kommer du med din egen bil bygger Castagna den gjerne om – under det gamle slagordet «Aldri to som er helt like». Du må regne med en startpris på 90.000 euro, men bare fantasien setter grenser oppover.