-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
I cockpiten
Førermiljøet er et av områdene som virkelig skiller disse fem bilene fra hverandre.
Mens Passat på de fleste områder står seg godt sammenlignet med de ferskere konkurrentene, er det i førermiljøet det er mest synlig at Volkswagens representant i testen har levd en stund.
Mondeo har et utypisk førermiljø i den forstand at det er brukt mye aluminiumsdekor, ikke minst på midtkonsollen. Resultatet er et lyst og luftig preg samtidig som det på dette utstyrsnivå er god oversikt.
Både Mazda6 og Avensis har ryddige, enkle og oversiktlige førermiljøer, og hvor spesielt Mazda har et visst plastpreg samtidig som man ikke rekker frem til alle brytere og knapper uten å bøye seg frem.
Er du over 180 cm vil du oppleve at lengdereguleringen av rattet på Avensis er i snaueste laget.
Begge japanerne har noe korte sitteputer, og begge har mer tradisjonell utforming av dashbord og midtkonsoll enn Insignia.
Sistnevnte utmerker seg med en moderne «cockpit»-løsning, bygget mer rundt føreren enn hos de fire konkurrentene.
Førermiljøet i Insignia gir ikke utpreget storbilfølelse, rett og slett fordi løsningen fremstår som mer kompakt. Men testlaget er enige om at Insignia gir tilnærmet premiumfølelse, kvaliteten har løftet seg i retning av Audi og BMW.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia
- Testvurdering og poeng Toyota Avensis
- Testvurdering og poeng Volkswagen Passat