-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mazda 6 MPS
På papiret kan dette se ut som en rallybil: 2,3-liters turbomotor og 260 hester, med et chassis som er betydelig stivere enn standard Mazda 6, og et sportslig tilpasset firehjulsdriftssystem. Men den ser ikke på langt nær like dramatisk ut som Evo IX og Subaru'en.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Fronten kunne lett vært tøffere, mens hekkspoileren er av den ytterst diskrete sorten. Rett bakfra ser den tøff ut, med to store eksosrør innfelt i nedkant av støtfangeren.
Interiøret i Mazda'en er mer komfortpreget enn sportslig, og tanken har nok vært å skape en spennende mellomklassebil med imponerende fartsressurser heller enn den ultimate rallybilen.
Og det har Mazda klart, det er en morsom bil å kjøre – også på bane, selv om den ikke kommer i nærheten av de andre japanske turborakettene. Den har god balanse og presis styring, mens motoren balanserer fint mellom det sportslige og det komfortable.
Motor: R4 turbo, 2261 ccm
Effekt: 260 hk v/5500 o/min, 380 Nm v/3000 o/min
0-100 km/t: 6,6 sek
Toppfart: 240 km/t
Vekt/effekt: 1510 kg/260 hk = 5,8
Rundetid: 1:19,4 sek
Pris: kr 608.000
- Til hovedartikkel SPC 2006- Akselerasjonstester
- Rundetider