Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell
Mazda6 2017-modell

Mazda fornyer sekseren

Tiden er moden for et ansiktsløft for Mazda6. De største endringene er de du ikke ser.

Publisert Sist oppdatert

Det er bare en måned siden vi fortalte om oppgradering av Mazda3, og nå følger storebror etter. Også her er et viktig argument innføringen av GVC (eller G-Vectoring Control) som du kan lese mer om i Mazda3-artikkelen.

Som i dag kommer den oppdaterte Mazda6 med fem alternative motorer. De som vil ha bensinmotor kan velge mellom 2,0-litere med 145 og 165 hk eller en 2,5-liter med 192 hk.

Førstnevnte leveres kun i kombinasjon med manuell girkasse mens toppmodellen har automat som standard. De som velger 165-hesteren kan velge girkasse etter ønske.

Dieselalternativene er 2,2-litere med henholdsvis 150 og 175 hestekrefter. Førstnevnte med valgfri girkasse og sistnevnte med automat som standard.

Støydemping
Når det gjelder dieselmotorene har Mazda ifølge sin pressemelding gjort tre spesifikke tiltak for å redusere motorstøy:

  • «High-Precision DE Boost Control» forbedrer ladetrykk-kontroll for å skjerpe gassresponsen.
  • «Natural Sound Smoother» er en ny type av støtabsorberende kobling mellom stempel og råde, som reduserer dieselbanking ved akselerasjon på lave turtall.
  • «Natural Sound Frequency Control» varierer motorens innsprøytnings-timing for å nøytralisere trykkbølger, som dermed demper tre kritiske frekvenser hvor motorkomponentene typisk vibrerer mest høylydt.

I tillegg har «nye» Mazda6 støydempende tiltak som forbedrede dørpakninger, mer kompakte paneler og lydisolerende materialer i understell, bakre konsoll, taktrekk og dører. I tillegg er det tykkere sideruter foran for å dempe vindstøy.

Bedre grafikk
Innvendig får 2017 Mazda6 oppgradert Active Driving Display med høyere oppløsning og farger som gir bedre lesbarhet, i tillegg til et bedre display for kjørecomputeren.

Mazda har også forbedret ergonomien på rattet, som nå vil leveres med elektrisk oppvarming på utvalgte utstyrsnivåer.

Aktive sikkerhetsteknologier som kan leveres på Mazda6 inkluderer ny Traffic Sign Recognition (TSR) funksjonalitet som identifiserer innkjøring forbudt- og fartsgrense-skilt og varsler føreren ved fartsovertredelse.

Det inkluderer også Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) som erstatter dagens laser-baserte system med kamera, noe som gjør at systemet raskere oppdager andre kjøretøy.

Vi skal kjøre de oppdaterte utgavene av Mazda6 neste måned, og kommer selvsagt tilbake med mer info her på BilNorge og i bladet BIL.

Powered by Labrador CMS