-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot 607 2.7 HDi: Sterk lang-pendler
Et overbevisende dreiemoment, rommelig kupé og beskjedent forbruk gjør Peugeots dieselflaggskip til en ideell langturbil.
Først publisert i BIL 12 - 2005.
På sine gamle dager har Peugeot 607 fått tildelt nytt maskineri under panseret (bilen kom i 2000, og er snart moden for fornyelse). Den moderne dieselmotoren, som Jaguar S-Type var den første til å ta i bruk for et og et halvt år siden, er resultatet av samarbeidet mellom Ford og PSA-gruppen. V-sekseren med 2,7-liters volum og solid kraftoverskudd er konstruert for bruk i ulike plattformer, og kan plasseres både på langs og tvers. Her i 607 er den montert på tvers og er kombinert med en sekstrinns automatkasse med kvikk respons, en kasse som også kan sjaltes manuelt/-sekvensielt. I vår prøvebil gir motoren fra seg en småirriterende vibrasjon når turboen drar seg i gang skikkelig – en vibrasjon vi ikke kjenner i verken Jaguar SType eller XJ med samme motor.
På slett asfalt er kjørekomforten upåklagelig. Når underlaget er av mindre god kvalitet, er det noe overraskende at vi kjenner mer slag fra hjulopphenget enn vi er vant til i storbiler på dette nivået. Lyden er for så vidt godt dempet, men vibrasjonene og bevegelsene i hjulopphenget overføres til karosseri og seter. Vi skal ikke glemme at dekkene må ta en del av skylden for den manglende komforten – selv om 50-profil ikke er noen ekstrem dekkdimensjon, gavner det ikke komforten på hullete asfalt og over skarpe tverrskjøter.
Peugeot 607 2.7 HDi:
Pris: kr. 688.600,-
Motor: 6-sylindret diesel V-motor. 2721 ccm. 150 kW (204 hk) v/4000 o/min. 440 Nm v/1900 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 490 x 184 x 144 cm. Akselavstand: 280,0 cm. Egenvekt m/fører: 1798 kg. Tillatt totalvekt: 2203 kg.
Dekk: 225/50YR17.
Bagasjerom: 509 liter (VDA).
Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 9,3 sek
Toppfart: 230 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,84 l/mil
CO2-utslipp: 223 g/km