-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Alt i alt lander vi på Ford Mondeo som vårt førstevalg. Den byr på best plass, spesielt i bagasjerommet, selv om den ikke på noen måte kan hamle opp med de moderne og smarte løsningene i 626. Her representerer Mondeo og 626 to ulike "stilarter": Real plass kontra lure løsninger. I vår omtale av Mazda 626 i forrige Bil fremhevet vi nyttelasten på 515 kg, likevel, den kommer til kort mot Mondeos imponerende 582 kg.
At Mondeo kan vise til et noe lavere testforbruk når bilene er kjørt i nøyaktig samme testløype og under samme vær- og føreforhold – at den er mer energieffektiv – teller også i Fords favør. I den grad utseendet teller, har Mondeo så absolutt et mer særpreget utvendig design enn 626, men innvendig må begge bilene finne seg i å kalles kjedelige. Enkelte legger stor vekt på garantitiden. Her teller tre år selvfølgelig i favør av Mazda 626.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data