-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Sjelden har det vært så vanskelig å få testlaget til å komme med sine valg, og det ble til at vi måtte begynne bakfra. Legacy var den første som falt ut. Først og fremst på grunn av den svampete fjæringen og dempingen som gir ulne kjøreegenskaper. Det burde ikke være vanskelig å gi Legacy litt strammere understell og dermed også bedre kjøreegenskaper. Dette minner for mye om amerikansk og japansk fjæring og demping og fungerer langt fra godt.
626 var den neste som ble strøket. Den falt ut på grunn av dårlig fjæringskomfort og et ubehagelig høyt støynivå. I likhet med Legacy har den også sterke sider. De fleksible seteløsningene gjør den til den mest praktiske av de tre. Er det et arbeidsredskap du jakter på, og du samtidig har moderate krav til komfort, er dette bilen.
Skal du derimot ha en bil som er morsom å kjøre, er Primera valget. Den er ikke størst, men for vårt testlag er det plass nok til normalt bruk. Har man spesielle krav, for eksempel et hundebur som er høyere enn 68 cm eller bredere enn 107 cm, får man selvsagt velge en annen bil, men få har så rigide krav når de kjøper bil. Det finnes biler i denne klassen som har bedre komfort, men i vår testtrio har den best forhold mellom komfort og kjøreegenskaper.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data