-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Full-size til redusert pris
Nå kommer en rimeligere versjon av DS 7 Crossback e-Tense for dem som klarer seg med forhjulsdrift og litt mindre muskler.
DS fortsetter å rulle ut elektrifiserte modeller, og dette er den tredje i rekken. Fra før finnes den helelektriske DS 3 Crossback E-Tense og den ladbare firehjulstrekkeren DS 7 Crossback E-Tense 4x4.
– DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har truffet bra og tiltrekker seg kunder som ønsker seg en luksuriøs og unik kjøreopplevelse. Vi ser frem til å senke terskelen betydelig for denne modellen og tilby den til enda flere, sier Thomas Christensen, direktør for DS hos Bertel O. Steen.
Ifølge OFV mer enn femdoblet DS salget fra 2019 til 2020, men fortsatt er tallene beskjedne med 525 biler totalt, fordelt på 280 DS 3 Crossback og 245 DS 7 Crossback.
Den nye varianten har en samlet effekt på 225 hestekrefter og 360 newtonmeter. Den starter alltid i elektrisk modus og kan kjøres elektrisk opptil 135 kilometer i timen.
Batteriet som ligger under baksetet har en kapasitet 13,2 kWt. I tillegg til å lades ved bremsing og ved å gå av gassen, kan batteriet også lades med motoren ved hjelp av en funksjon som heter e-Save.
Da velger du om du vil lade/beholde en rekkevidde på 10 eller 20 kilometer, eller å fylle batteriet helt opp. Dette gjør det enda lettere å planlegge elektrisk fremdrift.
DS7 har mode 3-kabel som standard, og med veggboks lades batteriet fra 0 til 100 prosent på 1 time og 45 minutter.
Modellen som lanseres i Norge har et oppgitt CO-utslipp på 32 gram og snittforbruk på 0,14 liter per mil. Lading og forvarming av kupé styres fra skjermen i bilen eller fra en DS-app.
DS kompromisser ikke på utstyrsnivå. Denne varianten kommer til Norge med utstyrsnivået Grand Chic, noe som ifølge importøren betyr at hele listen er inkludert i prisen.
Den har for eks. en 12,3-tommers skjerm i midtkonsollen med navigasjon, fullt skinninteriør, elektrisk justerbare forseter med minne og elektrisk justerbar bakseterygg, fjæring som skanner veien foran bilen og tilpasser seg forholdene.
Videre inngår laminerte sideruter, takrails, LED frontlys med fem lysmodi som justerer seg automatisk, en rekke kjøreassistanse- og sikkerhetssystemer, selvkjøring nivå 2 og 19-tommers felger.
DS 7 Crossback E-Tense 225 er allerede på plass i Norge og koster, som Grand Chic, med standardutstyr som nevnt over, 530.000 kroner.
Til sammenligning koster varianten med 4x4 og 300 hestekrefter 590.000 kroner. Du finner priser og tekniske data for de ulike modellene her.