-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW fornyer toppen
Om noen måneder lanserer Mercedes sin nye S-Klasse. Fortsatt drøyer det noen år før BMW er klar med ny 7-serie, men testene er allerede i gang.
Dagens 7-serie kom på markedet i 2008 og fikk et ansiktsløft i fjor, så fortsatt drøyer det et par år før den neste skal på markedet. Trolig får vi først se den mot slutten av 2015 som en 2016-modell.
Likevel er testene godt i gang, noe disse ferske spionbildene fra Carparazzi viser. Og selv om testingen er på et tidlig stadium, har de informasjon nok til å lage en første datamanipulasjon som gir en god pekepinn på hva vi har i vente når bilen med kodenavn G11 ser dagens lys.
På denne testmodellen er bakre støtfanger og enkelte karosserideler lånt fra dagens 7-serie. Koffertlokket ser annerledes ut, og foran ser panser og grill ut til å sitte lavere.
Selv om eksteriøret ikke skiller seg dramatisk fra dagens modell, blir det som ligger under skallet kraftig endret.
BMW tar i bruk revolusjonerende produksjonsteknikk for å møte stadig strengere utslippskrav fra myndigheter på alle kontinenter. Det innebærer lettere konstruksjoner, mer effektive drivlinjer og nye elementer i deres Efficient Dynamics-teknologi.
Ved å anvende teknologi som de har utviklet for sine i-seriemodeller er det trolig at BMW vil benytte en miks av materialer i konstruksjonen av nye 7-serie, som karbonfiber, aluminium og høyfast stål. Sannsynligvis kan panser, skjermer, koffertlokk og tak lages i karbonfiber.
Lavere vekt er ikke bare gunstig for å redusere forbruk og utslipp, men er også positivt for kjøreegenskaper, akselerasjon og bremsing.
Motorutvalget vil bestå av 6-, 8- og 12-sylindrede motorer, alle med direkteinnsprøytning og avansert turboteknologi. Selv om mange mener en V12 i dag er unødvendig, er det mange kresne kunder i viktige markeder som forlanger et slikt alternativ for i det hele tatt å vurdere bilen.
På den andre siden av skalaen vil vi også se hybridmodeller, trolig også en plugg-inn hybrid utviklet i samarbeid med teknologipartner Toyota. De som ønsker mest mulig ytelser kan også se frem til versjoner som M-divisjonen har pustet på.
Og selvsagt blir bilen spekket med moderne teknologi som skal gjøre reisen så trygg og komfortabel som overhodet mulig.
PS!
Nå som BMW er i ferd med å fylle modellnisjer med 2-serie og 4-serie, er det ikke unaturlig at det også vil komme en 8-serie basert på neste generasjon 7-serie. Våre venner hos Carparazzi har dannet seg et bilde av hvordan en slik modell kan ta seg ut.