-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW søker oppmerksomhet
Det kan virke som BMW ønsker mer oppmerksomhet rundt sine prototyper. For andre gang på kort tid sender de oss egne "spionbilder".
Det er ikke mer enn et par uker siden vi fikk biler av nye 3-serien under testing på Nordsløyfa. Nå følger BMW opp med bilser av 8-serie Cabriolet tatt i sentrum av og nærområdet rundt Las Vegas.
La det være usagt om dette blir modell nummer to eller tre i 8-serien – faktorenes orden er likegyldig. Den eneste 8-eren de har vist offisielt så langt er 8-serie Coupé. I tillegg viste de en konseptbil i Genève som skal bli Gran Coupé.
Det er «hot climate»-testing BMW nå driver med i vestlige deler av USA, og disse testene er like viktige som vintertestene i Lappland, og de raske testrundene på Nordsløyfa, samt de hundrevis av mil som tilbakelegges på BMWs testbaner.
Alle BMW prototyper må gjennom tilsvarende programmer for å dokumentere at de fungerer under alle forhold.
I Death Valley, ikke langt fra Las Vegas, er det vanlig med temperaturer på 50 grader pluss og ekstreme støvforhold, siden dalen som er 86 meter under havet på det dypeste grenser til ørkenlandskap.
På The Strip i Las Vegas kan man teste ut hvordan bilen fungerer i tett trafikk med stopp og akselerasjon.
Bilene testes også på langturer fra stillehavskysten via Rocky Mountains til Mojave-ørkenen. Inne i biler som har stått timevis i solsteken tester BMWs ingeniører at elektronikk, hi-fi system, sensorer og kameraer, setejustering, klimaanlegg og så videre fungerer som det skal.
En tur til Hoover Dam med sterke magnetiske strålinger fra kraftstasjonen setter bilens elektronikk på hard prøve.
Det er i det hele tatt mye som skal testes grundig før man gir klarsignal til å starte produksjonen. Selv med den lette kamuflasjen er det lett å danne seg et inntrykk av hvordan den ferdige bilen vil se ut. Det er bare å glede seg.