-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot 807: Familieskip
På utkikk etter en stor og komfortabel familiebil med plass til flere enn fem?
Først publisert i BIL 1/2 - 2004
Den kultiverte 2,2-liters HDi-motoren er et fornuftig valg til denne bilen – nok kraft for den relativt tunge bilen – men likevel dieselgjerrig. Det solide dreiemomentet er dessuten nok til å trekke stor campingvogn.
Kjøreegenskapene er forbausende gode for en så stor bil. Retningsstabil og presis styring gjør bilen lett å kjøre. Understyringen var tilstede, men det er naturlig med kombinasjonen tung, forhjulsdrevet bil og vinterføre. I byen er den store bilen smidig og lett å manøvrere. Oversikten er god, og ryggesensor hjelper deg ved parkering.
På ujevne og dårlige veier slukte demperene det meste av slag og vibrasjoner, så kjørekomfort er god med mindre underlaget er uvanlig hullete. Elektroniske hjelpemidler som ESP og ABS jobber sikkert og presist på glatte vinterveier. Bremsene biter godt og effektivt. Når svingene kommer tett oppfører bilen seg som den store bilen den er, der den vugger/krenger vel mye, og farten må senkes for å opprettholde komforten.
God plass og smarte løsninger i kupeen gjør at det er lett å trives. Toppversjonen er godt utrustet, med ekstrautstyr som tre soltak (19.000 kroner ekstra, takk), navigasjon, CD-skifter, ryggesensor og xenonlys. De elektriske sidedørene, som fjernstyres fra tenningsnøkkelen, er praktiske, men ser for meg dyr service på dem når bilen blir noen år gammel.
Vi finner særdeles gode seteløsninger med god benplass i de to fremste radene – på bakerste rad er det lavt under taket og plassen er mer egnet til barn. Alle setene er separate og kan vippes og skyves, og kan i tillegg brukes som bord. Trenger du plass til varer eller større last,
fjerner du lett setene etter behov.
Instrumentløsningen er vi ikke helt fornøyd med. Den er delt opp i tre områder; et foran rattet (varsellamper og trippteller), et i midtkonsollen (klimaanlegg og styrespaker for navi, telefon og radio) og et helt framme midt på dashbordet (speedometer, bensinmåler, turteller samt skjerm for navigasjon /radio). Betjeningen av navigasjon og meny er forholdsvis komplisert og det tar tid å sette seg inn i systemet. Gearspaken er derimot godt plassert, høyt og nære rattet.
C8/807 fikk fem stjerner i EuroNCAP-testen og er den første MPV som har oppnådd toppkarakter.
Peugeot 807 2.2 HDi ST 7-seter:
Pris: kr. 464.000,-
Motor: 4-sylindret turbodieselmotor. 2179 ccm. 94 kW (128 hk) v/4000 o/min. 314 Nm v/2000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 473 x 185 x 185 cm. Akselavstand: 282,5 cm.
Egenvekt m/fører: 1783 kg. Tillatt totalvekt: 2505 kg.
Dekk: 215/65TR14.
Bagasjerom: 340 liter (VDA). Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 13,6 sek
Toppfart: 182 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,74 l/mil
CO2-utslipp: 210 g/km
Konkurrenter: Citroën C8, Chrysler Voyager, Toyota Previa, Renault Grand Espace.