-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
911 i begrenset opplag
Denne glinsende godbiten skal få samlere til å løpe mann av huse for å sikre seg ett av de eksklusive eksemplarene. Billig blir den ikke.
911 Turbo S Exclusive heter spesialmodellen som skal lages i et opplag på 500 eksemplarer.
Ifølge Porsche er dette den kraftigste 911 Turbo S som noensinne er bygget, og de bør jo vite hva de snakker om.
607 hestekrefter – 27 mer enn i en vanlig Turbo S – er hva den henter ut fra 3,8-liters bi-turbo boxeren. Maks dreiemoment på 750 Newtonmeter er på plass mellom 2250 og 4000 omdreininger.
Porsche lover null til hundre på 2,9 sekunder, til 200 km/t på 9,6 og en toppfart på 330 km/t. Forbruket er det samme som i originalen, 0,91 l/mil, tilsvarende et CO2-utslipp på 212 g/km.
Men det er mer en de ekstra ytelsene som skal får Porsche-entusiaster til å bla opp nesten dobbelt så mye som en standard Turbo S koster i Tyskland, 260.000 euro er prislappen på denne mot 133.000 for basisutgaven.
Her er det unik design, ekstra høy materialkvalitet og luksuriøse detaljer. De eksklusive detaljene står Porsche Exclusive Manufaktur for, tidligere kjent som Porsche Exclusive.
Porsches in-house avdeling for skreddersøm og spesialmodeller ligger ved hovedkvarteret i Zuffenhausen, og for første gang tilbyr Porsche sine kunder en kronograf fra Porsche Design som matcher bilen.
911 Turbo S Exclusive tilbys i en eksklusiv gyldengul metallic lakk med 20-tommers felger med senterbolt som standard. Synes du gulfargen blir for ekstrem? Det fins alternative fargekombinasjoner også.
Felgene er sorte med innslag av gyldengul lakk påført med laserteknologi. Keramiske bremser er standard, samt aktivt og dynamisk chassis (PASM og PDCC) og Sport Chrono pakke.
Panser, tak og sideskjørt er utført i karbonfiber, og stripene som løper fra panseret og over taket er vevet i samme materiale.
Interiøret er elegant og unikt. De 18-veis justerbare sportssetene er kledd med to lag perforert skinn. Det indre laget har to striper i samme gulfarge som eksteriøret, og fargen går også igjen som kontrast til det sorte i sømmene.
De som ønsker kan få lov å kjøpe en Porsche-designet kronograf som matcher bilen. Også her er antallet begrenset til 500 eksemplarer.
Så fins det et eksklusivt sett med reiseeffekter, perfekt tilpasset 911-ens begrensede bagasjekapasitet.
Har du først spandert på deg en bil til drøye tre millioner, vil du sikkert ha med kronografen og reisesettet også. Uret koster fra 9.950 euro og reisesettet fra 5474, inkludert tysk moms.