Nye Porsche 911 Carrera S

Porsche relanserer 911 Carrera S

Porsche utvider 911-serien med den nye Carrera S. Med en 3,0-liter turboladet boksermotor som yter 480 HK plasser modellen seg mellom 911 Carrera og 911 Carrera GTS.

Porsche relanserer 911 Carrera S. I Carrera-serien fyller den gapet mellom 911 Carrera og den enda mer ytelsesorienterte 911 Carrera GTS T-Hybrid.

Drivverket har fått en betydelig oppgradering og leverer nå ytelser som tidligere var forbeholdt forrige generasjons 911 Carrera GTS. 

I tillegg gjør en utvidet liste over standardutstyr og vesentlig flere tilvalg, sammenlignet med 911 Carrera, denne modellen til et attraktivt nytt medlem av Carrera-familien. 

Sportsbilen tilbys både som Coupé og Cabriolet.

Prisene for 911 Carrera S: 

  • Coupé-utgaven: Fra 2.213.166 kroner
  • Cabriolet-utgaven: Fra 2.412.158 kroner

Nye Turboer 

Motoren yter nå 353 kW (480 HK) og 530 Nm dreiemoment, en økning på 22 kW (30 HK) sammenlignet med forgjengeren. For å oppnå dette har Porsche blant annet utstyrt motoren med nye turboer og optimalisert ladeluftkjølingen. 

Den nye sportsbilen er nå basert på designet til forrige generasjons 911 Turbo-modeller. Carrera S Coupé akselererer fra 0 til 100 km/t på 3,3 sekunder og har en topphastig-het på 308 km/t. Kreftene overføres til hjulene via en åttetrinns dobbelkløtsj girkasse (PDK).

Utvidet liste over standardutstyr og tilvalg

Porsche har oppgradert standardutstyret i Carrera S, som inkluderer 20/21-tommers Carrera S-felger, et eksosanlegg med sølvfargede enderør og Porsche Torque Vecto-ring Plus.

Det nye bremsesystemet gir forbedret kjøredynamikk. Systemet, kjent fra 911 Carrera GTS og levert som standard med røde bremsekalipere og skiver som måler 408 millimeter foran og 380 millimeter bak.

På forespørsel tilbys Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) og PASM sportsunderstell, som inkluderer en 10 millimeter lavere kjørehøyde kombinert med bakhjulsstyring. Demperhydraulikken er forbedret sammenlignet med forgjengeren, noe som gir enda bedre kjøreegenskaper med økt presisjon og bedre reaksjonsevne.

Mye glatt skinn

Porsche har høye krav til material-kvalitet og eksklusivitet. Modellen kommer med en svart skinnpakke som standard. Setene, hodestøttene, dashbordet, dørpanelene og baksetesystemet i Coupéen er trukket i glatt skinn.

Enda mer skinn

Flere interiøralternativer med mer skinn er også tilgjengelig. Her vil store deler av kupéen – inkludert hanskeromslokket, sidepanelene og midtsetet være trukket i skinn. På forespørsel kan Porsche også legge til kontrastsømmer. Blant tilgjengelige tilvalg finner du løftesystem for frontakselen, HD-Matrix LED-frontlykter og Sport Chrono-pakken med Porsche Track Precision-appen – perfekt for banekjøring.

Nye Porsche 911 Carrera S.
Powered by Labrador CMS