-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Når 911 Turbo blir mainstream
Det er ikke lenge siden Porsche lanserte sin nye 911 Turbo, men nå topper de familien med en enda heftigere Turbo S.
Porsche vil gjerne tilfredsstille de mest kresne av sine kunder – de som ønsker det beste innen kraft, ytelser og kjøreopplevelse. Det er bakgrunnen for at de nå lanserer en ny 911 Turbo S - for første gang på fem år.
LES: Vår erfaring med 911 Turbo på bane
Motoren er den 6-sylindrede boxeren, men her har Porsche hentet ut 30 ekstra hester slik at den yter 530 hk. Maks dreiemoment er det samme som i en ”vanlig” 911 Turbo – anstendige 700 Newtonmeter.
Trass i ekstra ytelser er snittforbruket det samme – 1,14 liter på mila. Det er det få – om noen – biler i den ekstreme sportsbilklassen som matcher.
PDK og PTM
911 Turbo S leveres som standard med 7-trinns PDK dobbel-clutch girkasse og PTM (Porsche Traction Management) som fordeler kreftene til alle fire hjul.
Andre hjelpemilder er dynamiske motorfester og PTV (Porsche Torque Vectoring) som inkluderer en mekanisk diffbrems på bakakselen.
Med Launch Control fra Porsche Sport Chrono Pack (også standard på Turbo S) tar en 911 Turbo S seg fra stillestående til 100 km/t på 3,3 sekunder, og 200 km/t passeres i løpet av 10,8 sekunder.
Velutstyrt
Den potensielle toppfarten er 315 km/t, og da er det godt å vite at Porsches keramiske komposittbremser (PCCB) hjelper deg til å redusere hastigheten omtrent like kjapt når det trengs.
Den omfattende utstyrspakken i 911 Turbo S omfatter også dynamiske kurvelys, spesielle 19-tommere med RS Spyder design, 3-eket ratt med girhendler, adaptive sportsseter, cruisekontroll, CD/DVD-skifter og detaljer i eksklusivt tofarget lær.
911 Turbo S leveres både som coupé og cabriolet, og den er på plass i Porsche-sentrene rundt i Europa fra mai. Basispris for en coupé er € 145.000 mens en cabriolet starter på € 154.900.