-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrifisert 911
Disse bildene avslører at selv Porsches sportsbiler får en dose strøm i fremtiden.
Porsche har uttalt at det er uaktuelt å bygge en helelektrisk 911, i alle fall i overskuelig fremtid. Derimot ligger det i kortene at de mindre sportsbilene i 718-seriene kan komme som elbiler, som alternativ til utgavene med bensinmotor som trolig vil leve noen år til.
Men selv om 911 ikke blir elbil, er det aktuelt med elektrifisering i form av en hybridløsning når 911 får sin midtlivs-oppgradering om et par år – noe våre ferske spionbilder avslører.
For selv om bilen våre fotografer har kommet over under testing på Nordsløyfa ser ut som en vanlig 911 Turbo, avslører det gule klistremerket på hekken – et industrikrav for testbiler – at den er elektrifisert.
Bakrute og sidevinduer bak er også maskert for å stenge for innsyn. Der ligger nemlig nye komponenter som testes ut i en tidlig fase på en prototyp, slik at de er lette å komme til for evaluering og eventuell utskifting. De endelige komponentene vil blir nedskalert og skjult under karosseriet.
Det har vært diskutert hos Porsche om elektrifiseringen av 911 skulle starte med en modell midt på stammen eller i det øvrige sjiktet.
Siden de benytter en 911 Turbo til testingen tyder mye på at første modell ut blir en 911 Turbo S E-Hybrid, en betegnelse vi kjenner fra Panamera så vel som Cayenne.
En kilde hos Porsche har avslørt at en hybrid 911 vil benytte et 400 volt elektrisk system, ikke 800 V-systemet som benyttes i Taycan-modellene.
Årsaken ligger i at 800 V-systemer er spesielt viktig med tanke på hurtiglading, noe som er unødvendig for en hybrid med mindre batteripakke.
Det vi ikke vet er om bilen får en liten batteripakke som lades ved regenerering av bremsekraft og «coasting» eller om den blir ladbar og får en viss elektrisk rekkevidde.
Sistnevnte er logisk om man tar hensyn til at stadig flere byer får utslippsfrie soner, men en tung batteripakke er et klart handicap for en sportsbil som skal ha lavest mulig vekt.
Elmotoren er så kompakt at den trolig blir integrert i transmisjonen slik tilfellet er i Panamera.
Trolig starter ansiktsløftingen av 992-generasjonen 911 i 2023/2024.