-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

911 Turbo fyller 50 år:
Porsche avduker jubileumsmodell
For å feire 50 år med den legendariske 911 Turbo, har Stuttgart lansert en spesialutgave av sin ikoniske sportsbil.
Den nye modellen, som bærer navnet «911 Turbo 50 Years», er basert på siste generasjon 911 Turbo S og vil bli produsert i et begrenset opplag på 1974 enheter. Du skjønner sikkert hvorfor.
Med jubileumsmodellen ønsker Porsche å kombinere klassisk design og estetikk med moderne teknologi. Spesialutgaven har derfor hentet rikelig med inspirasjon fra tidligere Turbo-modeller.
Michael Hiller, Norgessjef for Porsche, uttrykker sin entusiasme for den nye spesialutgaven av 911 Turbo:
– Da Type 930 Porsche 911 Turbo ble introdusert i 1974, satte modellen en helt ny standard for produksjonsbiler ved å benytte turboteknologi fra racerbiler som 917/10 og 917/30. Vår nye jubileumsmodell er en feiring av denne historiske arven.
Unik modell med referanser
Under panseret er bilen teknisk sett lik 2025 911 Turbo S (992.1). Modellen akselererer fra 0 til 100 km/t på imponerende 2,7 sekunder og veier 1.640 kilogram. Interiøret og eksteriøret har imidlertid fått en betydelig overhaling.
En av de mest bemerkelsesverdige nyhetene er den eksklusive fargen Turbonite, som for første gang brukes på en 911-modell. Fargen skal også pryde deler av det bakre motordekselet, drivstofflokket og Porsche-logoen. Sidegrafikken på bilen minner ifølge Porsche om den historiske 911 RSR Turbo, som ble vist frem på bilutstillingen i Frankfurt i 1973.
McKenzie-tartan
Et annet historisk referansepunkt er bruken av Anthracite Grey på bakvingen, bakre støtfanger, sidespeil og luftinntaksdekselet. I tillegg viser et emblem på bakgrillen turbocharger-ikonet og årene 1974-2024.
Modellen kan også skilte med LED-projektorer i hver dør som illustrerer turbocharger-ikonet når dørene åpnes, og på innsiden av bilen skal interiørstilen fra 70-tallet gjenspeiles med McKenzie-tartan som pryder seter og dørpaneler. Turbonite-detaljer er også til stede på rattet, sikkerhetsbelter og sømmer.
For de som ønsker seg det lille ekstra, tilbyr Porsche en valgfri «Heritage Design Package» som kan forbedre estetikken til denne spesialutgaven. Om man derimot har lyst på et mer minimalistisk utseende, kan man lettvint fjerne enkelte eller alle grafiske elementer.
Klar til bestilling
Jubileumsmodellen kan bestilles allerede nå med pris fra 3.810.796 kroner. De første leveransene av bilen starter høsten 2024. 911 Turbo 50 Years kan allerede ses ved den pågående «Beyond Performance – 50 Years of Porsche Turbo»-spesialutstillingen på Porsche-museet i Stuttgart-Zuffenhausen.
Michael Hiller avslører imidlertid at det blir en storslått utstilling av 911 Turbo-modeller også på Porsche festivalen på Rudskogen lørdag 7. september.
– Det er gode muligheter for å se mange historiske 911 Turbo-modeller under årets Porsche festival. I tillegg blir det mange andre spennende nyheter for det norske markedet, deriblant den første muligheten til å prøvekjøre nye Macan på norsk jord, avslutter han.