-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye Audi S3
Sint nok til å bli tatt inn i varmen?
Audi er i ferd med å fornye A3-familien, inkludert S3 og RS3. Nå har de publisert bilder av en lett maskert S3 akkompagnert av enkelte tekniske detaljer.
Bilen skal fortsatt leveres i to karosseriformer, som Sportback og sedan, for selv om det bare er kombien som er aktuell for Norge, er sedanen mest pop i markeder som for eksempel USA.
Motoren får 23 ekstra hester slik at den nå yter 333 hk med maks dreiemoment på 420 Nm (+20 Nm). Omsatt til ytelser betyr det null til hundre på 4,7 sekunder og toppfart på de sedvanlige 250 km/t.
Den 7-trinns dobbelclutch girkassen blir med videre i kalibrert form, noe som innebærer høyere moment ved start og dobbelt så raske girskift.
Låner fra storebror
Så har den fått «låne» teknologi fra storebror RS3 som innebærer at momentet ikke bare fordeles mellom for- og bakaksel, men også individuelt mellom bakhjulene. Dessuten er chassiset stivet opp for bedre grep i sving.
Føreren kan påvirke mye av elektronikken selv via bilens modus-velger, og S3 får et nytt program når den skal utfordres maksimal – Dynamic Plus mode som også påvirker gassrespons og girutveksling i begge retninger. Bremsene er foredlet med større skiver og to pots calipere foran.
Snart slutt for fossilt
Trolig blir oppdaterte A3/S3/RS3 de siste fossilbilene i kompaktklassen før Audi lanserer elbiler over hele linja. I Norge er det kun RS-modellene som har fått plass i programmet ved siden av de elektriske modellene.
Og så til spørsmålet om den er sint nok for Norge. Vi spør kommunikasjonssjef Christine Eiken Winther med ansvar for Audi og Skoda hos importør Haralad A. Møller:
– Den blir dessverre ikke aktuell for oss da vi rendyrker elektriske biler og RS-modellene med en vekting cirka 99:1, svarer hun.