-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audis nye inntrekkere
Audi lanserer nye motorer i A4 allroad quattro og Q5. Dermed kan de skilte med vesentlig lavere innstegspriser.
Audi A4 allroad quattro får sitt fjerde motoralternativ, en 2.0-liters TDI med common rail-teknologi. Motoren yter 143 hk og har et makismalt dreiemoment på 320 Nm. Dette gir allroad-versjonen av Audi A4 en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 10,3 sekunder.
Snittforbruket er lave 0,62 liter diesel per mil, tilsvarende et CO2-utslipp på 164 g/km.
Prisen på Audi A4 allroad quattro med det nye motoralternativet, er fra 453.500 kroner* – nesten 50.000 kroner under det som til nå har værte rimeligste versjon av denne Audi-modellen (2,0 TDI 170 hk til kr 501.700).
LES VÅRE FØRSTEINNTRYKK AV A4 ALLROAD QUATTRO
To nye Q5
Audi Q5 får to nye motoralternativer, dermed kan kunden velge mellom til sammen seks ulike motorer i denne modellen.
Den samme 2.0 liter TDI-versjonen som nå blir tilgjengelig i Audi A4 allroad quattro, kan også leveres i Audi Q5. I denne bilen gir den 143 hk sterke motoren en akselerasjon fra 0 til 100 på 11,4 sekunder.
Selv om Audi Q5 er en tyngre bil med andre egenskaper enn A4 allroad quattro, er forbruket marginalt høyere. I Audi Q5 har den nye TDI-motoren et forbruk på 0,65 liter diesel per mil og et CO2-utslipp på 172 g/km.
Også prisen på Audi Q5 har krøpet under 470.000 med den nye motoren. Prisen er fra 469.000 kroner*, som er cirka 55.000 kroner rimeligere enn tidligere startpris på Audi Q5 (2,0 TDI 170 hk til kr 524.500).
SE HVA VI SKREV ETTER VÅR FØRSTE TUR I Q5
TFSI
Det andre nye motoralternativet i Audi Q5 er en 2.0-liter TFSI bensinmotor som yter 180 hk.
Også denne motoren har et dreiemoment på 320 Nm, og det gir bilen en akselerasjon til 100 km/t etter 8,5 sekunder. Snittforbruket er beregnet til 0,84 l/mil, noe som gir et CO2-utslipp på 195 gram per kilometer.
Startprisen på Audi Q5 med den nye TFSI-motoren er 518.700 kroner*. Det er nesten 140.000 kroner rimeligere enn det alternativet som til nå har vært den rimeligste Q5 med bensinmotor (2,0 TFSI 211 hk til kr 657.700).
Audi Q5 har i følge OFV hittil i år blitt registrert i et antall av 520 eksemplarer. Det er vesentlig mer enn konkurrentene BMW X3 (264 stk.) og Mercedes GLK (166 stk.). Og med rimeligere motorer, vil den appellere til enda flere.
*PS! Vær oppmerksom på at prisene på de nye modellene er oppgitt eksklusiv frakt og leveringsomkostninger, mens prisene vi sammenligner med (Audis veiledende listepriser) er inklusiv.