-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye Audi A4 er her
Med priser som starter på 350.000 kroner for både diesel- og bensinversjonene, blir den nye Audi A4 sedan introdusert på det norske markedet i løpet av desember. Avant følger til sommeren.
Både fronten og interiøret er til forveksling likt den lekre coupéen Audi A5, men den nye A4 er 8 cm lenger utvendig samtidig som 5 cm større akselavstand kommer både bagasjerommet og benplassen i baksetet til gode.
Volkswagen-konsernets Common rail-dieselmotorer, som debuterte i Tiguan, er på plass i nye A4, forløpig i form av 2,0-liter med 143 hk og 2,7-liter med 190 hk.
Startprisen for 2,0-literen er 349.900 kroner, og samme pris er det for bensinmotoren 1.8 TFSI med 160 hk som kommer fra årsskiftet. Grunnen til at TFSI-motoren er relativt prisgunstig, er at CO2-utslippet er 12 prosent lavere enn på den tidligere motoren med 163 hk.
Priser og data for nye A4 finner du her!
Balansert
Som på Audi A5 er frontoverhenget vesentlig kortere enn før. Ved at differensialen er plassert foran clutchen, kunne forakselen flyttes 15,5 cm forover. Akselavstanden er dermed bare 3,5 cm kortere enn på A6.
Den nye konstruksjonen gir bedre vektfordeling – og dermed er det meget fin balanse i bilen som bidrar til imponerende kjøreegenskaper. Det er en fryd å kuske bilen på svingete og kuperte veier.
Les våre inntrykk fra lanseringen av A4 på Sardinia.
For feinschmeckere
Hvis du virkelig vil utnytte de muligheter som teknologien gir for personlige valg av kjøreegenskaper, må du velge Audi drive select. Dette er et helt nytt system for feinschmeckere, foreløpig bare mulig å kombinere med V6-motorene.
Med en knapp på dashbordet endres bilens karakter i en slik grad at du umiddelbart kjenner stor forskjell på kjøreegenskapene, ved at motorkarakteristikk, gearing, dempere og styring påvirkes.
Tre forhåndsinnstilte valgmuligheter finnes: "Comfort" for langkjøring og ujevnt underlag, "Auto" for automatisk tilpasning til underlag og kjørestil, og "Dynamic" for aktiv kjøring på svingete veier.
Dessuten finnes en fjerde mulighet, "Individual", hvor du må gå inn i MMI-systemet for selv å velge oppsett for motor, dempere og styring.
Systemet koster ca 30.000 kroner alt i alt, fordi det må kombineres med enten dynamisk styring og / eller demperregulering.
Flere følger
Når kommer S4 og RS4? Konkret dato foreligger ikke, men en ting er sikkert: Det skjer ikke i 2008. Tidligere kunne det ta både tre og fire år før en modell kom i RS-versjon, men nå har Audi lagt om stilen.
Det er godt håp om at RS4 kommer i løpet av to år, det vil si at vi ser den på slutten av 2009. Før det har Audi sannsynligvis lansert Q7-RS (V12), R8-RS (V10), TT-RS, RS6 (sedan) og RS5.
Avant-utgaven av A4 vises på Genéve-utstillingen, og blir å se på norske veier i løpet av sommeren. Av 2500 Audi A4 som Harald A. Møller skal selge i 2008, vil 1500 være Avant.