-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skreddersydd plug-in
I tillegg til konseptbilen Prologue lanserte Audi to ladbare hybridbiler i Shanghai.
Dette er biler tilpasset kinesiske ønsker og utslippsregler. Bor du i Shanghai kan du nemlig glemme å få skilter på en bil med høye utslipp, plug-in hybrider er derimot ansett som «snille».
Les om : Audis tredje prolog
Allerede under lanseringen av nye Q7 avslørte Audi at den får hybrid drivlinje som alternativ til diesel- og bensinmotorer. Hybrid i europeiske utgave betyr en treliters dieselmotor som sammen med elmotoren leverer en total effekt på 373 hester.
Men kineserne er mer lunkne til diesel, så i Q7 e-tron 2.0 TFSI har Audi i stedet kombinert en bensinmotor med elmotoren. Samlet effekt er 367 hk og maks dreiemoment 700 Newtonmeter.
Null til hundre går unna på 5,9 sekunder og potensiell toppfart er 220 km/t.
Snittforbruket er oppgitt til 0,25 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 60 gram per kilometer. Rekkevidden på ren eldrift er oppgitt til 53 kilometer.
Trives du bedre litt nærmere bakken er A6 L e-tron et alternativ. Her benytter Audi sin lange A6 som kun produseres i Kina.
Drivlinjen består av en toliters bensinmotor samt elmotor, men samlet effekt er noe mer beskjeden, 245 hk, og maks dreiemoment er 500 Newtonmeter.
Audi lover aks til 100 km/t på 8,4 sekunder og toppfart på 210 km/t. Snittforbruket er oppgitt til 0,22 l/mil (CO2: 52 g/km) og rekkevidden på ren eldrift 50 kilometer.
Begge de nye modellene skal være klare for Kina i 2016. Men er altså ikke aktuelle for Europa og Norge.