-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Audis nye A6
Audi lanserer nå åttende generasjon av sin populære limousine. Forspranget ligger fortsatt i teknikken.
Når Audi sier åttende generasjon, så tar de med forgjengeren Audi 100 i tellingen. Og det er jo ganske naturlig siden den første A6 rett og slett var en omdøpt 100.
Sammenlignet med forgjengeren er nye A6 litt større i alle retninger. Lengden er økt med 7 mm til 4.939 mm, bredden med 12 mm til 1.886 mm og høyden med 2 mm til 1.457 mm. Det høres beskjedent ut, men Audi hevder plass og komfort er økt, spesielt i baksetet.
Bagasjerommet har samme kapasitet som tidligere, 530 liter, men er ifølge Audi mer praktisk utformet med større bredde, «slik at du kan legge inn to golfbagger horisontalt».
I første omgang er utvalget av drivlinjer meget beskjedent og lite tilpasset Norge – en bensinmotor og en dieselmotor. Vi regner med at utvalget raskt vil øke når bilen kommer på markedet til sommeren.
Bensinmotoren er en 3.0 TFSI med 340 hester og et dreiemoment på 500 Newtonmeter. Den kombineres med en syvtrinns S tronic girkasse og firehjulsdrift. Null til hundre kan foretas på 5,1 sekund og toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/t.
3.0 TDI er alternativet for dem som foretrekker diesel. Denne fordeler kreftene gjennom en åttetrinns tiptronic, har 286 hestekrefter og 620 Newtonmeter og byr på tilsvarende ytelser.
Begge motorene er milde hybrider – noe som bidrar til redusert forbruk. 3.0 TFSI har et oppgitt snittforbruk på 0,67-0,71 liter på mila mens dieselmotoren er oppgitt til 0,55-0,58 på mila.
Nye A6 er spekket med avansert elektronikk og autonome egenskaper. Man kan velge mellom faste programmer for maks komfort eller sportslighet, eller man kan skreddersy en rekke komponenter etter egne ønsker.
Bilen kan leveres med en rekke alternative pakker for både eksteriør og interiør.
Audi har heldigvis beholdt sitt MMI-system der de fleste innstillinger foretas via et kontrollsenter mellom forsetene og leses av på en stor skjerm øverst på dashbordet.
Du skal få flere detaljer når vi i løpet av våren får prøvekjørt nye A6.