-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A6 2.7 TDI Avant quattro
Med 180-hesters dieselmotor, firehjulsdrift og automatgear er det meste på plass.
Først publisert i BIL 5 - 2006.
Er du på utkikk etter en Audi A6 med dieselmotor har du tre valg. Midt mellom toliters og treliters TDImotorene finner man en 2,7-liters V6. I forhold til 2.0 TDI med 140 hk blir det 110.000 kroner mer å betale, og i forhold til 3.0 TDI med 225 hk sparer man 100.000 kroner. Vårt eksemplar var utstyrt med quattro og tiptronic automatkasse, i tillegg til masse ekstrautstyr som drar opp prisen.
Audi A6 har så mye innebygget komfort, selv uten adaptiv luftfjæring og annet ekstrautstyr, at den gjerne kan spesifiseres med S-line sportspakke som strammer den opp noe. Men resultatet er langt fra sportslig. Servotronic hastighetsavhengig servostyring føles temmelig kunstig. Bremsene har lang vandring før noe som helst skjer, men når de tar tak er bremsekraftforsterkeren solid til stede. Gearskiftene er så myke – uansett om man bruker knappene på rattet til å skifte manuelt eller ikke – at de færreste ville kalle det sportslig.
Det kraftige dreiemomentet er til stede allerede ved 1400 o/min, og sørger for at det alltid er nok krefter. Forbikjøringer foretas kjapt og bekymringsløst. Støydempingen er i toppklasse, og Audi lager svært gode seter. Som langturbil passer den godt, sommer som vinter. Klarer du deg uten quattro og kan bruke clutchpedal, slipper du 60.000 kroner billigere fra det.
Audi har god kred for sine sportslige S- og RS-biler, og liker å fremstå med et sportslig image. De mer ordinære versjonene har komforten i høysetet, og det er vel og bra. Men må de være så kjedelige?
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 628.670,-
Pris, prøvekjørt: kr. 826.540,-
Motor: 6-sylindret V-motor. 2698 ccm. 132 kW (180 hk) v/3300 o/min. 380 Nm v/1400 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 499 x 185,5 x 146 cm. Akselavstand: 284 cm. Egenvekt m/fører: 1815 kg. Tillatt totalvekt 2445 kg.
Dekk: 225/55R16.
Bagasjerom: 565-1660 liter (VDA).
Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 9,1 sek.
Toppfart: 223 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,83 l/mil.
CO2-utslipp: 223 g/km