-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A6 3.0 V6 quattro
Kultivert og rå, Audi har klart å kombinere to motsetninger. Og med S-line har du en liksom-S6.
Først publisert i BIL 6 - 2003.
Audi A6 er en diskret og komfortabel storbil, og med tre liters motor og firehjulsdrift blir den ikke mer prangende enn de billigere utgavene. Likevel levner den ingen tvil om at dette er øverste hylle når vi snakker om A6. V-sekseren med fem ventiler på hver sylinder burde gi mer enn nok fraspark, men akselerasjonen er ikke råere enn vi må forvente med 220 hester i draget. Bilen virker tung under akselerasjon, en følelse som forsterkes av et solid lydnivå når turtallet drar seg mot 5000 o/min. Sannheten er da også at vi ikke har å gjøre med en lettvekter, ekvipasjen veier 1770 kilo, og det krever sine muskler å flytte på dette, og dessuten går det med noe krefter for å dra rundt både quattro-systemet og automatkassen.
Den velkjente gearkassen med sekvensiell tiptronic-funksjon gjør en særdeles tilfredsstillende sjaltejobb. Hvis du velger å kjøre gearkassen manuelt, har du to muligheter, enten skyver du spaken til høyre og vipper den frem eller tilbake for å sjalte opp eller ned, eller du kan bruke de to knappene på rattet. Quattro-systemet er det velkjente med Torsen-differensial og 50/50-fordeling av kraften foran og bak, uten sperrer og uten lavgear.
A6en har meget behagelig og fint avdempet hjuloppheng. Importøren har lagt på bredere gummi enn vognkortet sier. I stedet for 215/55-16, er bilen skodd med 235/45-17, et valg som selvfølgelig fører bilen i mer sportslig retning, men som samtidig gjør sitt til at bilen sporer merkbart på slitt asfalt.
Det diskrete S-line-merket på siden av bilen innebærer at sportsunderstell, sportsratt og sportsseter samt lettmetallfelger hører med,men det er ikke gratis – prisen øker med drøyt 25.000 kroner. Standardutstyret omfatter blant annet seks kollisjonsputer samt sidekollisjonsgardiner, elektronisk klimaanlegg med individuell betjening for de to forsetene, elektronisk stabilitetsprogram og bremsekraftforsterker.
AUDI A6 Avant 3.0 V6 quattro:
Motor: 6-sylindret. Sylindervolum: 2976 ccm. Effekt: 162 kW (220 hk) v/6300 o/min. Dreiemoment: 300 Nm v/3200 o/min.
Transmisjon: Firehjulsdrift. 5A.
Dekk: 215/55YR16.
Mål: Lengde: 479,6 cm. Bredde: 181,0 cm. Høyde: 147,7 cm. Akselavstand: 276,0 cm. Sporvidde f/b: 154,0/157,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1770 kg. Tillatt totalvekt: 2245 kg. Maks
vogntogvekt: 4185 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 455 liter (VDA).
Tankvolum: 70 liter.
Aks. 0 – 100: 8,9 sek
Toppfart: 235 km/t
Forbruk bykjøring: 1,66 l/mil
Forbruk landevei: 0,84 l/mil
Forbruk snitt: 1,14 l/mil
Pris: kr. 662.500,-
Forbruk i følge 99/100/EU.