-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A6 Avant: Kraftige V-muskler
Når den nye Audi A6 Avant introduseres i Norge i april 2005 står bare V-motorer på programmet, tre bensin- og to dieselvarianter.
Først publisert i BIL 1 - 2005.
Ved første øyekast skiller nye A6 Avant seg fra sin forgjenger ved nye baklykter og et nytt system i bagasjerommet med integrerte skinner som gir mulighet for ulike festeanordninger for å holde bagasjen på plass. Et skarpt øye vil også se at taklinjen i sterkere grad enn på dagens modell faller bakover. Som på sedanutgaven som ble lansert i høst, er også utformingen av instrumentene endret fra forgjengeren.
Under skallet finner vi en rekke detaljer som er hentet fra A8, her riktignok som ekstrautstyr, slik som luftfjæring, adaptiv fartsholder (med radarassistert avstandskontroll) og dynamiske frontlys som følger rattbevegelsene.
En akselavstand som er strukket med drøyt 8 cm gir et godt grunnlag for et mer rommelig interiør. Bilens ytre mål er også strukket til en lengde på 4,93 meter, som er 19 cm mer enn på forgjengeren. Bredden er økt med 6 cm til på 1,86 meter, og samlet bidrar dette til at bagasjerommet nå rommer hele 565 liter, det vil si drøyt 100 liter mer enn før.
Modellen er på plass i Norge i april 2005, og blir levert med 11 kombinasjoner av motorer og transmisjoner. Minste bensinmotor blir 2,4-literen med 177 hk, og den kombineres med enten sekstrinns manuell kasse eller Multitronic. 3,2-liter FSI og 4,2-liter V8 er de to andre bensinalternativene, mens 2,7-liter og 3,0-liter med henholdsvis 180 og 225 hk er dieselalternativene. Alle motorene unntatt 2.7 TDI kan leveres med quattro. Den norske importøren, Harald A. Møller AS, regner med å ha prisene klare rundt årsskiftet.
Audi A6 Avant 2.7 TDI
Motor: V6 diesel med turbo, 2698 ccm, 132 kW (180 hk) v/3300 – 4250 o/min., 380 Nm v/1400 – 3300 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 493 x 186 x 146 cm. Akselavstand: 284,3 cm. Egenvekt m/fører: 1770 kg.
Dekk: 225/55R16.
Bagasjerom: 565–1660 liter (VDA).
Tankvolum: 70 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 8,3 sek
Toppfart: 225 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil
CO 2 -utslipp: 189 g/km.
Konkurrenter: Mercedes-Benz E-Klasse T, BMW 5-serie Touring, Chrysler 300 C Tourer.
Aktuell: Norsk lansering april 2005.