-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Klassisk i miniatyr
Abarth feirer 75 i 1/3 takt
Abarth fyller 75 år. I den anledning har det selvfølgelig skjedd ting i Hertitage HUB i Torino.
Selvfølgelig ble det laget en spesialmodell i anledning jubileet. En 695 75 Anniversario Limited Edition. Men ikke mer Limited enn at den skal bygges i 1368 enheter.
Spør ikke meg.
Så hadde de hentet frem mer enn 35 biler fra magasinet, fra de tidligste 500 rekordbilene til de siste som bygger på nye 500. En rekke av de rallybilene og banebilene fra Lancia som i realiteten var bygd hos Abarth var også til stede.
Men nesten-høydepunktet var vel en spesiell coupé bygget på Alfa Romeo 4C plattform og virkelig Limited: bare fem eksemplarer ble fremstilt i 2022.
Hva var da høydepunktet?
Klassisk løsning

Jo en 1:3 modell – den skalaen som benyttes til vindtunnelprøver – av noe som definitivt var inspirert av 1200 OT fra 1965. En av de virkelige hard core Abarth racerbilene.
Denne modellen er det Roberto Giolito som står bak. Sentral i forbindelse med den nyeste 500, og mannen bak Multipla som virkelig er et ikon i designhistorien (jeg mener det positivt. Veldig positivt.)
Nå er han sjef for Heritage, men har åpenbart ikke tatt livet av design-genet sitt.
Denne er en landeveisbil i ren Mille Miglia-stil. Fronten er i ett stykke – karbonfiber – som fort kan løftes helt vekk for kjappe inngrep.
Tilgjengelighet
Det samme med den bakerste delen av karosseriet, klikk det løs og vipp alt unna vei slik at du fort kommer frem til bensininnsprøytningen eller eksosmanifolden – eller hva det nå er du må ha fikset i løpet av et halvt minutt.
Denne bilen er en del av det løpende Reloaded by Creators-programmet som siden 2018 har vist oss noen morsomme eksempler. Blant annet en meget spesiell Multipla som ble gjort av Alessandro Maccolini – en av designerne på det opprinnelige prosjektet.
Det er nok de beste muligheter for at Giolitos Berlinetta aldri vil komme i produksjon – til det har den litt for kostbare spesifikasjoner. Men at den er en attraksjon på presentasjonen er det ingen tvil om.
Hvis du er i nærheten av Torino i sommer så står Abarth-paraden der til i midten av juli. HUB-en finner du i Via Plava ved Mirafiori.
